‌۱۵ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور فعالیت می‌کند
کد خبر: 3831425
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

‌۱۵ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور فعالیت می‌کند

گروه اجتماعی ــ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از فعالیت ۱۵ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور خبر داد و گفت: بهره‌برداری از فرهنگ دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف آن از رسالت‌های اصلی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است که بخشی از این رسالت در قالب فعالیت مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اجرایی می‌شود.

فعالیت 15 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور

به گزارش ایکنا از البرز، سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز، نهم مردادماه در نشست با هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز که در مرکز مطالعات و اسناد این مرکز انجام شد از فعالیت ۱۵ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد و گفت: بهره‌برداری از فرهنگ دفاع مقدس و ترویج و جلوگیری از تحریف آن از رسالت‌های اصلی و مهم بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است که بخشی از این رسالت مهم در قالب فعالیت مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به نقش استان البرز در هشت سال دفاع مقدس گفت: حماسه‌های لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) این استان در کنار رزمندگان ارتش و ژندارمری به یاد ماندنی است.

کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به تمام مردم است و پیروز اصلی این میدان مردم هستند، افزود: استان البرز نقش بسیار مهمی در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور داشته اما این استان در بخش باغ موزه دفاع مقدس نسبت به استان‌های دیگر عقب است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید براینکه هرچه داریم از دفاع مقدس است، گفت: در دفاع مقدس به این موضوع رسیدیم که دست به زانو بگیریم و بایستیم و با وجود مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور ما رو به جلو رفته است.

وی با بیان اینکه روزی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که سیم خاردار و گونی سنگر هم از خارج از کشور وارد می‌شد اما امروز تمام دنیا و به خصوص آمریکا جمع شده‌اند که جلوی سرعت پیشرفت ما را بگیرند.

وی اضافه کرد: دشمنان برای مقابله با ایران داعش را برای جمهوری اسلامی ایران ساختند تا پس از سوریه و عراق به ایران حمله کند ولی جمهوری اسلامی در هزاران کیلومتر دورتر دشمن را زمین‌گیر کرد.

این مسئول با تأکید براینکه جوانان امروز از جوانان دوران دفاع مقدس و انقلاب بیشتر پای کار هستند، بیان کرد: شهدای مدافع حرم مصداق جوانان امروز هستند.

در این نشست، استاندار البرز، شهردار کرج، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان و جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مدیران کل استانی حضور داشتند.
انتهای پیام

captcha