جذب طلاب در دانشگاه فرهنگیان قانونی و طبق ضوابط است
کد خبر: 3832341
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
رئیس دانشگاه فرهنگیان:

جذب طلاب در دانشگاه فرهنگیان قانونی و طبق ضوابط است

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: عده‌ای موذیانه به دنبال ایجاد حاشیه جذب طلاب مستعد و فرهیخته در دانشگاه فرهنگیان هستند و این درحالیست که پذیرش این قشر علمی مطابق ضوابط قانونی و بدون هیچ رانتی انجام می‌گیرد.

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با ایکنا،  اظهار کرد: یکی از بندهای اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ( بند 28 ) اجازه می‌دهد که از بین فارغ‌التحصیلان حوزه و دانشگاه کسانیکه دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس یا معادل حوزوی آن را داشته باشند می‌توانند با حضور در آزمون ورودی دانشگاه و گذراندن سرفصل‌های آموزشی به عنوان معلم مشغول به خدمت شوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: فرایند جذب و بکارگیری طلاب همانند دانشجویان علاقه‌مند است و هیچ چیز اضافه‌ای را شامل نمی‌شود و همه مراحل مطابق مرقانون و ضوابط اجرایی دانشگاه فرهنگیان است.
جذب طلاب در دانشگاه فرهنگیان طبق مر قانون است
خنیفر ادامه داد: بند 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان مجوز رسمی و قانونی قانونگذار همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم است که توان بر این اساس از بین طلاب برای جبران کسری معلم در بدنه آموزش و پرورش پس از انجام آزمون به کار گرفته شوند.
نقش مهم و اثرگذار ستاد همکاری‌ها
عضو هیات امنا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نقش مهم و اثرگذار ستاد همکاری‌ها در این برهه اشاره کرد و گفت: تبلیغ و تببین این قصه توسط ستاد همکاری‌ها می‌تواند بسیار ارزشمند باشد چرا که عده‌ای فکر می‌کنند رانت است درحالیکه اصلا چنین چیزی نیست. این یک قاعده علمی و قانونی است برای امکان استفاده از ظرفیت موجود در حوزه، برای طلاب بسیار فاضلی که توانایی تدریس در آموزش پرورش را در برهه‌ای که 80 هزار نفر کمبود معلم داریم، استفاده کنیم.
عضو کمیته علمی پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه امسال مجوز پذیرش 43 هزار نفر را داریم، تأکید کرد: اگر از سوی قانون‌گذار مجوز جذب به ما داده شود و با همین شیب موجود، جذب 40 تا 50 هزار دانشجو را در سال داشته باشیم تا سال 1402 و 1401 حداقل نیاز آموزش و پرورش را تأمین خواهیم کرد.
انتهای پیام

captcha