آموزش طب ایرانی به کودکان از طریق بازی
کد خبر: 3837849
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

آموزش طب ایرانی به کودکان از طریق بازی

گروه سلامت ــ دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام مهمترین فعالیت‌‎های طب ایرانی در دولت دوازدهم، از آموزش طب ایرانی کودکان مقطع دبستان از طریق بازی خبر داد.

آموزش طب ایرانی به کودکان از طریق بازیبه گزارش ایکنا، به نقل از وبدا، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت مهمترین فعالیت‌های این حوزه در دولت دوازدهم را در بخش ساختار و امور زیربنایی، آموزش، درمان، پژوهش و بین‌الملل تشریح کرد.

براساس این گزارش، ایجاد ساختار و تخصیص حدود ۴۰۰ پست رسمی در حوزه طب ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در قالب واحد مدیریت/ اداره طب ایرانی و مکمل ذیل معاونت درمان، اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل ذیل معاونت غذا و دارو و کارشناسان طب ایرانی در معاونت بهداشت دانشگاه؛ تشکیل کارگروه مشترک با نظام پزشکی و پزشکی قانونی برای بررسی قصور و تخلفات پزشکی در حوزه طب ایرانی از جمله اهم فعالیت‌های طب ایرانی در بخش ساختار و امور زیربنایی است.

بر پایه این گزارش، در بخش آموزش می‌توان به بازنگری کوریکولوم رشته طب سنتی ایرانی، تهیه بازی آموزشی بر اساس آموزه‌های طب ایرانی برای مقطع دبستان اشاره کرد. همچنین ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت در سه سطح از جمله فعالیت‌های حوزه طب سنتی در بخش درمان است.

در بخش پژوهش؛ حمایت مادی از مراکز رشد و مراکز تحقیقات در حوزه داروسازی و طب ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله تهران، شهید بهشتی، ایران، البرز، اراک، بابل و شاهد و بسترسازی برای راه اندازی مؤسسه ملی طب سنتی در بستر دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تولیت دفتر طب ایرانی وزارت متبوع (در شرف تصویب در شورای گسترش) از جمله فعالیت‌ها در بخش پژوهش است.

انتهای پیام
captcha