اضمحلال جامعه با فرار از زکات
کد خبر: 3840237
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

اضمحلال جامعه با فرار از زکات

گروه اجتماعی ـ مدیر مجموعه علمی، فرهنگی و مذهبی آیت الله آیتی(ره) گفت: بنا بر کلام رسول خدا(ص) یکی از آفات و معضلاتی که باعث اضمحلال جامعه می‌شود، این است که پرداخت زکات را زیان بدانند.

اضمحلال جامعه با فرار از زکاتحجت‌الاسلام علیرضا حسینی، مدیر مجموعه علمی، فرهنگی و مذهبی آیت الله آیتی (ره) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بنا بر کلام رسول خدا(ص) یکی از آفات و معضلاتی که باعث اضمحلال جامعه می‌شود، این است که پرداخت زکات را زیان بدانند.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی توسط ثروت اندوزان از جیب مردم، مصداق این آفت است، افزود: یکی از آفات اجتماعی، امتناع از پرداخت مالیات توسط سرمایه داران است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: امروز در جامعه ما در حالی که خریداران اعتبار مکالمه از شرکت‌های مخابراتی مجبور به پرداخت مالیات هستند، شاهد فرار مالیاتی توسط عده‌ای هستیم.

حسینی یادآور شد: درآمد زیر دو میلیون و پانصد هزارتومان را زیر خط فقر اعلام می‌کنند، اما حقوق کارگر یک میلیون وهشتصد هزار تومان تعیین می‌شود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: یک کارگر ماه‌ها دنبال حقوقش می‌دود و دست آخر از صدر و ذیل مزدش زده می‌شود.

حسینی ادامه داد: اشک بر امام حسین(ع) ثواب دارد، اما اجرای وصیت امام حسین(ع) که اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است اولویت بیشتری دارد.

وی یادآور شد: در کنار بدحجابی و موسیقی‌های موهن که جزء منکرات هستند، لازم است متصدیان اجرایی امربه معروف و نهی از منکر اول به منکرات پایه که همان کسب نامشروع است ورود کنند چراکه بنا به فرموده ائمه معصومین(ع) لقمه حرام است که دل‌ها را از حقیقت دور می‌کند و اسوه حقیقت را به مسلخ می‌برد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: تا زمانی که نظام اداری و بانکی ما آلوده است، تا وقتی عدالت اقتصادی و معیشتی فراهم نشود، جوانان که فرزندان خود ما هستند ظاهر و باطنشان درست نخواهد شد.

حسینی ضمن آرزوی سلامت برای پزشکان منصف و خدوم، از برخی پزشکان و شیوه‌های نوین فرار مالیاتی آنان، علی رغم درآمدهای هنگفت گلایه کرد و خواستار ایجاد ساز و کار شفاف دراین خصوص شد.

وی، مطالبه‌گری و دفاع از حقوق شهروندی را وظیفه شرعی دانست و یادآور شد: یکی از بهترین روش‌های اصلاح امور، امربه معروف و نهی از منکر است حتی اگر ناسی معروف و عامل منکر جزء مسئولین باشد.

انتهای پیام

captcha