مظاهر علنی فساد، کار یزیدیان است نه حسینیان
کد خبر: 3840416
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

مظاهر علنی فساد، کار یزیدیان است نه حسینیان

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در استان فارس، شرب خمر، سگ‌بازی، میمون‌بازی و بدحجابی را کار یزید و یزیدیان دانست و گفت: افرادی نظیر یزید و یزیدیان که قمارباز و عرق‌خور هستند به درد حکومت‌داری نمی‌خورند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 15 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به قرار داشتن در هفته امر به معروف و نهی از منکر، جملاتی از حضرت امام حسین(ع) یادآور شد و گفت: وظایف مؤمنان در این سخنان تبیین شده است.

وی با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) در مقابل دعوت والی مدینه برای بیعت با یزید، مطالبی را بیان فرمودند، گفت: امام حسین(ع) حاکم شدن فردی مانند یزید بر مسلمانان را بدترین وضع برای جامعه اسلامی می‌داند، ما همیشه باید مراقب باشیم که میدان حکومت را به چنین افرادی نسپاریم.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: وقتی بنا می‌شود حکومت را با رأی مردم اداره کنیم وظیفه مردم در این موضوع سنگین‌تر می‌شود؛ الان وضعیت ما در نظام اسلامی این‌گونه است که تمام مدیران و مسئولان مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

مؤمن مراقب رأیش باشد

آیت‌الله دژکام بیان کرد: مؤمن نباید طوری رأی دهد که مجال را از مؤمن گرفته و زمینه را برای غیرمؤمن و فاسد فراهم کند؛ اگر امروز توجه به این مسائل نداشته باشیم ضرر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مؤمنان در جامعه ما فقه را تنها مسائل مربوط به طهارت، نماز، روزه و ... می‌دانند، بسیاری از مسائل زندگی را مباحث فقهی دانست و گفت: حضرت امام حسین(ع) حاکم شدن یک غیرمؤمن بر جامعه اسلامی را حرام می‌داند؛ حکومت دادن به فاسق بر مؤمنان و مسلمانان حرام است. نمی‌توان گفت مسلمان و پیرو امام حسین(ع) هستیم اما زمینه را برای حضور یک فاسق در یک مسئولیت فراهم کنیم.

قبول مسئولیت توسط غیرعادل، حرام است

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه قبول مسئولیت توسط غیرعادل بر خودش حرام است، گفت: کسی که مسئولیتی قبول کرده یا قاضی می‌شود باید عدالت داشته باشد، باید مراقب خودش باشد؛ کسی که مدیر می‌شود یا به دنبال کسب رأی برای ورود به مجلس است، باید عادل باشد نه فاسق؛ اگر فاسق میدان پیدا کند، مملکت دست کسانی خواهد افتاد که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) برای بیداری انسان‌ها است، از نیروی انتظامی به دلیل برخورد قاطع با برخی مراکز که رعایت اصول اسلامی را نمی‌کردند، قدردانی کرد و گفت: شرب خمر و سگ‌بازی و میمون‌بازی و بد حجابی کار یزید است.

آیت‌الله دژکام با تأکید براینکه افرادی نظیر یزید و یزیدیان که قمارباز و عرق‌خور هستند به درد حکومت‌داری نمی‌خورند، گفت: این نوع نگاه اگر در جامعه نباشد و کسانی در صفوف مدیران قرار گیرند که خودشان به این گرایش دارند معلوم است که جامعه چه بر سرش می‌آید باید متوجه بود و با جدیت با آن مواجه شد.

امروز ایام فریاد زدن علیه تمام منکرات است

وی با بیان اینکه امروز ایام فریاد زدن علیه تمام منکرات است، گفت: اگر منکرات در جامعه رواج یافت، جامعه استحاله شده و ما به وضعی می‌افتیم که عده‌ای می‌خواهند برایمان تعیین تکلیف کنند، برای جامعه ما باید مؤمنان تعیین تکلیف کنند نه چهار نفری که از غرب تقلید کرده و از آنان خط می‌گیرند.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: این ملت همان‌طور که در چهل سال انقلاب پای اسلام و شریعت اسلام ایستاده از این به بعد هم در مقابل انحرافات خواهد ایستاد. مهم این است که در مجالس امام حسین(ع) عهد کنیم تا در هر انتخابات کسی را به میدان مدیریت بفرستیم که در چارچوب دین و اسلام و شرعیات رفتار کرده و خائن به مردم نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین گفت: امروز باید هیئت متحد مؤمنان در مقابل جبهه نفاق و کافرها و نفوذی‌ها شکل بگیرد.

وی همچنین در ادامه بیان نشانه‌های ایمان و مومن که در خطبه‌های نماز جمعه هفته‌های گذشته مطرح کرده بود، با اشاره به روایتی از ائمه معصومین، 5 نشانه دیگر مؤمن را یادآور شد.

امام جمعه شیراز گفت: یکی از نشانه‌های مؤمن، قبول داشتن 51 رکعت نماز واجب و مستحب در شبانه‌روز است، در هیچ یک از فرق و مذاهب عدد نمازها در یک شبانه‌روز به 51 نمی‌رسد.

آیت‌الله دژکام با توصیه به اقامه نمازهای مستحب، تأکید کرد: یکی از تفاوت‌های شیراز با سایر شهرها، تأکید مردم این شهر بر اقامه نمازهای مستحب بوده که باید برای تداوم این ویژگی تلاش کرد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: اینکه می‌گویند شیراز در قله فرهنگ است به دلیل ویژگی‌های این شهر بوده، باید دیگران این ویژگی‌ها را یاد بگیرند؛ شیراز شهر آرامش، متانت و تحمل است، اگر جایی لطمه می‌خوریم باید ببینیم چه شده است.

وی، زیارت اربعین، داشتن انگشتر در دست راست، مالیدن پیشانی به خاک و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم، را چهار نشانه دیگر مؤمن بیان کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: همه باید تلاش کنیم طوری زندگی را تنظیم کنیم که در روز قیامت سربلند و با عزت باشیم.

انتهای پیام

captcha