احیای بافت تاریخی دهدشت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
کد خبر: 3846007
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

احیای بافت تاریخی دهدشت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: برای تملک، مرمت و احیای بافت تاریخی دهدشت حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

احیای بافت تاریخی دهدشت 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌‌بویراحمد، محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امروز،‌ هشتم مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیگیر مسائل و مشکلات بافت تاریخی دهدشت هستم و رسانه‌ها نیز حساسیت بیشتری نسبت به تخریب این بافت در اثر بارندگی و زلزله داشته باشند.

وی افزود: اگر خشتی از بافت تاریخی دهدشت بیفتند وجودمان به لرزه در می‌آید و دنبال آن هستیم که مشکلات این بافت سریع‌تر برطرف شود اما نیاز به اعتبارات ملی و استانی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: برای تملک، مرمت و احیای این بافت حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که از این میزان، حدود 20 میلیارد تومان برای تملک است.

باقری با اشاره به اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار به بافت تاریخی دهدشت، تصریح کرد: از این میزان اعتبار تنها 620 میلیون تومان در قالب اوراق 3 ساله تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: شورای برنامه‌ریزی شهرستان کهگیلویه طی سال 97 و امسال، هیچ گونه اعتباری به بافت تاریخی دهدشت در نظر نگرفت در صورتی که حدود 200 میلیون تومان اختصاص می‌دادند می‌توانستیم محوطه‌سازی را شروع کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد: به‌صورت جدی در حال پیگیری مشکلات بافت تاریخی دهدشت در سازمان میراث فرهنگی کشور هستم که اعتباری اخذ کنیم تا بتوانیم مرمت‌های اضطراری این بافت تاریخی را انجام دهیم.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha