«حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است
کد خبر: 3851409
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

«حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: «حب الحسین یجمعنا» یک شعار نیست؛ بلکه در واقع یک شعور ، حرکت فرهنگی و یک گفتمان است.

«حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی و گفتمان است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، ۲۹ مهرماه در جمع طلاب در رابطه با شکستن حصر رسانه‌ای اربعین و ترند یک جهان شدن پیام «حب الحسین یجمعنا»، اظهار کرد: اربعین امروز در جهان اسلام به یک نماد قدرت و اقتدار تبدیل شده است و روح اربعین و محور جاذبه حرکت امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) مغناطیس دلهاست که حوزه مغناطیسی و جاذبه‌اش آنقدر گسترده است که بعد از گذشت قرنها هم چنان پیرو و یاور جذب می‌کند و این نشان‌دهنده عظمت امام حسین(ع) و جایگاه او در عالم هستی و در نگاه دین مبین اسلام است.

یعقوبی افزود: «حب الحسین یجمعنا» یک شعار نیست؛ بلکه در واقع یک شعور، یک حرکت فرهنگی و یک گفتمان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: مردم چه مسلمان و غیر مسلمان امروز عاشقانه پروانه وار به دور شمع وجود امام حسین (ع) جمع می‌شوند که هیچ مرز و بوم و قوم و فرقه خاصی را نمی‌شناسد.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: ادیان گوناگون به شعار «حب الحسین یجمعنا» پیوستند و این یک معجزه قرن و نویدی برای آینده‌ای بهتر و روشنتر است.

یعقوبی با اشاره به اینکه حرکت اربعین بیان کننده این است که جهان اسلام به سمت امت سازی پیش می‌رود، اضافه کرد: امید است این امت خواهد توانست نمونه و الگو باشد و بشریت را از بی دینی و سکولاراندیشی رهایی بخشد و به فطرت نخستین که توحید است بازگرداند.

انتهای پیام
captcha