خداحافظی با زندگی پس از یک قرن/ زینب خانم نمازهایش را به جماعت اقامه می‌کرد
کد خبر: 3859517
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

خداحافظی با زندگی پس از یک قرن/ زینب خانم نمازهایش را به جماعت اقامه می‌کرد

گروه اجتماعی ــ مادربزرگ ۱۱۷ ساله صائین‌قلعه‌ای پس یک قرن با زندگی خداحافظی کرد و چندی پیش عمل به دین خدا را راز طول عمرش اعلام کرده بود.

خداحافظی با زندگی پس از یک قرن/ زینب خانم نمازهایش را به جماعت اقامه می‌کردبه گزارش ایکنا از زنجان، موضوعی که امروز نام صائین‌قلعه را بر سر زبان‌ها انداخت مرگ مادربزرگی است که ۱۱۷ سال در این شهر در صحت و سلامت کامل زندگی کرده بود. ربیعه رجبی مشهور به زینب خانم، نامی آشنا برای مرم صائین‌قلعه در شهرستان ابهر است، بانویی که از وی به عنوان مسن‌ترین بانوی شهر یاد می‌‌شد.

این مادربزرگ ۱۱۷ ساله در اول بهمن ماه سال ۱۲۸۱ شمسی به دنیا آمده است و دارای چهار فرزند، ۴۸ نوه، ۵۵ نتیجه و یک نبیره است. این مادربزرگ صائین‌قلعه‌ای که به جز نماز صبح تمام نمازهایش را به جماعت در مسجد خوانده چندی پیش در مصاحبه‌ای راز طول عمر و سلامتی خود را عمل به دین خدا عنوان کرده بود.

اما این تمام ماجرا نیست این بانوی سالخورده در نماز جمعه این شهر نیز حضور مستمر داشت و به همین علت چندی پیش توسط مسئولان از حضور مستمرش در نماز جمعه تجلیل به عمل آمد.

صائین‌قلعه یکی از شهرهای استان زنجان است که با توابع تحت اداره‌اش با بیش از ۳۰۰۰۰ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان ابهر قرار گرفته‌ است. این شهر دارای چند روستای تابعه است که از جمله آن‌ها می‌توان با کبودچشمه، پیرزاغه، خراسانلو، مهستان، کوه‌زین، چرگر، جدایقه، ارهان، الگیزیر، داشبلاغ، سروجهان اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha