دو ساعت زنگ آموزش قرآن در مدارس برای ترویج فرهنگ دینی کافی نیست
کد خبر: 3861273
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

دو ساعت زنگ آموزش قرآن در مدارس برای ترویج فرهنگ دینی کافی نیست

گروه معارف ــ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دو ساعت زنگ آموزش قرآن در مدارس برای ترویج فرهنگ دینی کافی نیست و نباید به این میزان اکتفا کرد.

دو ساعت زنگ آموزش قرآن در مدارس برای ترویج فرهنگ دینی کافی نیستبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، روز دوشنبه، ۱۱ آذرماه در جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن بر اهمیت فراگیری و عمل به دستورات قرآن در زندگی انسان تأکید کرد.
وی گفت: باید با هم افزایی، راهبردهای ارتقای بیش از پیش جایگاه قرآن در جامعه و به خصوص در مدارس بررسی شود تا همه افراد بتوانند قرآن را بخوانند، بفهمند و به آن عمل کنند.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها با آموزش و پرورش گفت: خانواده ها بیشترین سهم را در تربیت فرزندان قرآنی دارند ولی برای بازدهی و کسب نتیجه بهتر حتما باید با آموزش و پرورش هماهنگ باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه افزود: در مدارس به روی همه باز است تا در حد توان در جهت توسعه و ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی به آموزش و پرورش کمک کنند و در این زمینه نباید به دو ساعت زنگ آموزش قرآن اکتفا کرد .
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: قرآن، عترت و نماز اولویت اصلی ما در آموزش و پرورش است و تمام برنامه های ما بر اساس این منشور نورانی تدوین و اجرا می گردد.
محمد اکرامی فر افزود: تنها راه رسیدن به هویت دینی و اسلامی تمسک به قرآن و عمل به دستورات این کتاب نورانی است.
وی ادامه داد: طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم از مهمترین و بهترین برنامه ها در جهت توسعه و ترویج قرآن است که سال گذشته با استقبال پرشور دانش آموزان و همکاران استان و شرکت بیش از 60 هزار نفر در این طرح، برگزار شد.
در پایان این مراسم تندیس یادبود و لوح سپاس آزمون سراسری حفظ قرآن کریم از جانب ستاد راهبری حفظ کشور به مدیر کل آموزش و پرورش استان اهدا شد.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha