دوره آموزشی ویژه مدیران کانون‌های مساجد اسفراین برگزار شد
کد خبر: 3863458
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

دوره آموزشی ویژه مدیران کانون‌های مساجد اسفراین برگزار شد

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی سامانه فهما ویژه مدیران کانون‌های مساجد اسفراین خبر داد.

دوره آموزشی سامانه فهما ویژه مدیران کانون‌های مساجد اسفراین برگزار شدهاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان اسفراین در دوره آموزشی سامانه فرهنگی و هنری مساجد شرکت کرده و با مراحل ثبت اطلاعات در این سامانه آشنا شدند.

وی با اشاره به انتخاب پایتخت فرهنگی مساجد ایران بر اساس سطح کیفی و کمی فعالیت‌های ستادهای استانی در محورهای شش‌گانه، گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان اسفراین و رابطان تعیین شده در این شهرستان آموزش‌های سامانه فهما را با حضور نماینده ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان و مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین فرا گرفتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه رابطان شهرستانی به تناسب تعداد کانون‌های هر شهرستان تعیین شده‌اند، افزود: پیگیری و نظارت بر مراحل تکمیل اطلاعات کانون‌های مساجد شهری و روستایی در پورتال جامع کانون‌های مساجد کشور با مسئولیت مستقیم و مدیریت کارشناسان استانی در حال انجام است.

شیرازیان بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی ضمن آشنایی با پورتال بچه‌های مسجد به نشانی ww.bachehayemasjed.ir‌، آموزش‌های لازم در خصوص این سامانه، نحوه ثبت اعضا، آمار و فعالیت‌های کانون را فرا می‌گیرند. ارائه محتوای آموزشی در خصوص ثبت طرح‌های استانی(سحاب)، ثبت ایده، ثبت فعالیت‌های ملی و مذهبی، ثبت فعالیت‌های اربعین حسینی، گزارش‌های مرتبط با طرح شنبه‌های کتاب، ثبت فعالیت‌های هنری (گروه سرود، نمایش و فیلم)، ثبت تولیدات متناسب با فضای مجازی، تولید اخبار و گزارش و شیوه امتیازبندی هر فعالیت ثبت شده از جمله محورهای طرح شده در این کارگاه آموزشی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی بیان کرد: نظیر این دوره آموزشی در سایر شهرستان‌ها و با حضور رابطان شبکه فهما در خراسان شمالی و همچنین به‌صورت چهره به چهره و تک به تک مدیران کانون‌ها در حال برگزاری است. این دوره آموزشی از روز دوشنبه، 19 آذر آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد.

یادآور می‌شود، شهرستان اسفراین دارای  ۵۰ باب کانون فرهنگی ـ هنری است که ۲۷ باب روستایی و ۲۳ باب شهری است.

انتهای پیام
captcha