ساخت مستند موقوفات شاخص هرمزگان با همکاری شبکه یک سیما
کد خبر: 3867308
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

ساخت مستند موقوفات شاخص هرمزگان با همکاری شبکه یک سیما

گروه فرهنگی ــ مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف هرمزگان از ساخت مستند چند قسمتی موقوفات شاخص استان با همکاری شبکه یک سیما خبر داد.

رضا محرم‌زاده، مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: مستند چند قسمتی موقوفات شاخص هرمزگان در زمینه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جواد مزدآبادی و همکاری روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف در حال ساخت است.

وی ادامه داد: این مستند چند قسمتی مربوط به موقوفات مرحوم حاج مختار مشیر دوانی در شهرستان بندرعباس، غلامرضا انباز و حسینیه دهبارز در شهرستان رودان و نیز عباسپور در شهرستان حاجی‌آباد است.

محرم‌زاده افزود: فیلمبرداری مربوط به موقوفه مرحوم حاج مختار مشیر دوانی در بندرعباس توسط گروه فیلمساز این مستند آغاز شده و از شبکه یک سیما نیز پخش خواهد شد.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف هرمزگان هدف از تهیه این مجموعه مستند را معرفی موقوفات، واقفان و ترویج فرهنگ وقف و انفاق در استان عنوان کرد و گفت: این مستند با رویکرد شناساندن آثار و برکات وقف و موقوفات سعی در معرفی هرچه بیشتر سنت وقف در جامعه دارد.

محرم‌زاده تصریح کرد: از بخش‌های اصلی این مستند می‌توان به معرفی موقوفه، سال وقف، زندگی‌نامه واقف، نیت واقف، معرفی متولیان، اراضی و املاک موقوفات و دستاورد‌های آن و همچنین نظرات علما و مفاخر این استان در مورد موقوفه نام برد.

انتهای پیام
captcha