مشکلات فرهنگی ناشی از اجراست نه کمبود قانون
کد خبر: 3867548
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه قم:

مشکلات فرهنگی ناشی از اجراست نه کمبود قانون

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: همه مجموعه‌ها می‌دانند که تکلیفشان در عرصه‌های مختلف فرهنگی از جمله تحکیم کانون خانواده و حجاب و ... چیست؟ ولی مشکل اصلی در اجرا است.

مشکلات فرهنگی ناشی از اجراست نه کمبود قانونبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شریفی، معاون تبلیغ حوزه علمیه قم 9 دی ماه در نشست تبیین طرح بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت معنویت و اخلاق گفت: نظارت در کشور ما دچار چالش‌هایی است لذا در عرصه نظارت نباید معطل طرح‌ها باشیم.
وی افزود: مشکل اصلی کشور ما در عرصه نظارت، مشکل اجرا است و گرنه نهادهای قانونی آن لحاظ شده و به شکل روئین نیز فعالیت‌هایی انجام می‌دهند.
شریفی اظهار کرد: همه مجموعه‌ها می‌دانند که تکلیفشان در عرصه‌های مختلف فرهنگی از جمله تحکیم کانون خانواده و حجاب و ... چیست؟ ولی مشکل اصلی در اجرا است.
وی افزود: خوشبختانه از ابتدای انقلاب تا کنون طرح‌های بسیاری داده شده است ولی باید پشتیبان و ضمانت اجرای این طرح را نیز مشخص کنیم البته معتقدم استانداری می‌تواند در عرصه اجتماعی و شهری و دولتی نظارت کامل داشته باشد.
وی گفت: برای تداوم یک سیستم هم باید محیط سیستمی خوبی داشته باشیم و هم نیروهای خوبی تربیت کنیم زیرا مشکل اساسی این است که کسی تعهد عملی به قوانین خود ندارد.
معاون تبلیغ حوزه قم تصریح کرد: مشکل زمانی ایجاد می‌شود که التزام عملی در همه دستگاه‌ها به شکل واحد وجود ندارد که اگر همه با هم التزام عملی داشتند هیچ گاه مشکلاتی چون اختلاس صورت نمی‌گرفت.
وی اظهارکرد: در زمینه شاخصه‌های التزام هم باید برمبنای تشویق و تنبیه شاخصه‌هایی را تعیین کنیم. در عرصه نظارت و رسانه‌ای کردن مشکلات نیز باید ملاحظاتی داشته باشیم زیرا هر امر منکری را نباید رواج داد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه قم بیان کرد: در این جلسات باید روی مسائل مرتبط با قم صحبت کنیم نه مسائل کشور. زیرا در این جلسات باید به خروجی قابل تحقق برسیم نه اینکه بخواهیم در این جلسات با مباحث انتزاعی همه مشکلات کشور را به بحث بگذاریم.
انتهای پیام
captcha