تشکیل کارگروه رسانه‌های قرآنی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد
کد خبر: 3868128
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
در جلسه کارگروه قرآن و رسانه کمیسیون تبلیغ و ترویج مصوب شد؛

تشکیل کارگروه رسانه‌های قرآنی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در جلسه اخیر کارگروه قرآن و رسانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، تشکیل کارگروه رسانه‌های قرآنی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

تشکیل کارگروه رسانه‌های قرآنی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد

به گزارش ایکنا؛ پنجمین جلسه کارگروه قرآن و رسانه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن روز گذشته، 10 دی‌ماه، با حضور محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رئیس این کارگروه برگزار شد.

همچنین مباحثی در مورد رویکردهای جدید و اولویت‌های کاری در سال 98 و 99 صورت گرفت و مقرر شد این رویکردها در چند سرفصل مهم پیگیری شود. یکی از این سرفصل‌ها ساماندهی وضعیت رسانه‌های قرآنی بود. مباحث مطرح شده در مورد این سرفصل منتج به تشکیل کارگروه رسانه‌های قرآنی در معاونت مطبوعاتی شد و از یک یا دو هفته آینده این کارگروه با ریاست معاون مطبوعاتی تشکیل جلسه خواهد داد.

در این جلسه بیشتر گفت‌وگوها، نظری و محتوایی بود و رئیس کارگروه نیز اعتقاد داشت که زمان را صرف مسائل اجرایی و سنجش پروژه‌ها نکنیم و جهت‌گیری‌های اصلی را در کارگروه شکل دهیم و زمان برپایی جلسه آتی را دو هفته آینده اعلام کرد. البته خدادی در این جلسه تأکید کرد که از فرصت مانده تا ماه مبارک رمضان استفاده کنیم و دستورجلسات آتی را به فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان اختصاص دهیم.

محمدمهدی عزیزاده، دبیر کارگروه قرآن و رسانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، در پاسخ به این سؤال که این کارگروه موازی با دیگر کارگروه‌های کمیسیون است؟ ابراز کرد: این کارگروه در داخل معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته و اینگونه نیست که کارگروهی به کارگروه‌های دیگر کمیسیون اضافه شود. در این کارگروه هماهنگی داخلی بین رسانه‌های قرآنی در زمینه جهت‌گیری‌های خبری، اولویت‌های کاری و ... صورت خواهد گرفت.

وی به بیان دومین سرفصل از رویکردها و اولویت‌های جدید این کارگروه پرداخت و گفت: در این بخش همه اعضا موظف شدند که برنامه‌ها و طرح پیشنهادی خود را درباره سه موضوع «مخاطب‌شناسی»، «موضوع‌شناسی» و «تولید محتوا» برای رسانه‌های قرآنی ارائه دهند تا با استفاده از آن به صورت هماهنگ جریان تولید محتوا برای رسانه‌های قرآنی راه‌اندازی شود و به منظور ترویج بیشتر فعالیت‌های رسانه‌ای بین قرآنی‌ها اقدامات و جریان‌سازی جدی‌ صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha