ضرورت بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای تحقق اهداف فرهنگی
کد خبر: 3872437
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

ضرورت بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای تحقق اهداف فرهنگی

گروه فرهنگی ــ امام جمعه بجنورد با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای تحقق اهداف فرهنگی، افزود: باید در مقابل شبهات از دین دفاع کنیم و دین را در فراز بالاتری هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی تبلیغ کنیم.

فعالیت جوانان در فضای مجازی باید جهت دهی و هدایت شودبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز 29 دی ماه در جمع مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای تحقق اهداف فرهنگی، اظهار کرد: یکی از زمینه‌های اجرایی‌شدن طرح‌های فرهنگی و دینی، فعالیت نهادهای فرهنگی در فضای مجازی است، زیرا تولیدات فضای مجازی می‌تواند اثرگذاری ویژه‌ای در این راستا داشته باشد.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه باید متولیان و مراکز فرهنگی، فضای مجازی را به دست بگیرند، تصریح کرد: مراکز فرهنگی نبض فرهنگ هستند و باید به درستی تنظیم شوند.

وی با بیان اینکه در مقابل هجمه‌های فرهنگی باید جبهه قوی و منسجمی راه‌اندازی کنیم، اضافه کرد: باید در مقابل شبهات از دین دفاع کرده و دین را در فراز بالاتری هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی تبلیغ کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: باید جوانان را به فضای مجازی بیاوریم اما این حضور را جهت‌دهی کنیم زیرا اگر نتوانیم دشمنان آن‌ها را شکار می‌کنند.

وی افزود: اگر حتی فضای مجازی نوعی تهدید محسوب می‌شود، باید هنر تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشیم و در این راستا انتظار می‌رود متولیان و نهادهای فرهنگی تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنند.

امام ‌جمعه بجنورد بر استفاده بهتر و بیشتر از رسانه و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: رسانه منبری به گستره جهانی است، به همین دلیل باید از این فرصت و ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها و فضای مجازی منبری آماده محسوب می‌شوند که باید تغذیه شوند؛ اما متأسفانه ما در فضای مجازی و رسانه تاکنون کاری کارستان نکرده و منفعل هستیم، درصورتی‌که باید فعال باشیم.

انتهای پیام
captcha