گفتمان دینی با سبک زیبا و جذاب برای جوانان بیان شود
کد خبر: 3872631
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

گفتمان دینی با سبک زیبا و جذاب برای جوانان بیان شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی با بیان اینکه اگر گفتمان دینی با سبک زیبا و جذاب برای جوانان بیان شود، جوانان استقبال می‌کنند، افزود: بازگشت دین به زندگی را باید عملیاتی کنیم.

آموزه‌های دین باید به سبک‌زندگی برای جوانان تبدیل شودحسین حیدرپور، مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه اگر گفتمان دینی با سبک زیبا و جذاب برای جوانان بیان شود، جوانان استقبال می‌کنند، اضافه کرد: شکست دانش‌آموز در تحصیل به معنای شکست معلم در تدریس است و این نشان می‌دهد که ما معلمان خوبی برای جوانان نبوده‌ایم و نتوانستیم گفتمان دینی را به مزرعه وجود جوانان بکشانیم.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون روش‌ها و مسیر راه اشتباه بوده است، اظهار کرد: باید بازگشت دین به زندگی را عملیاتی کنیم و این موضوع حلقه مفقوده‌ای در زندگی مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حیدرپور با بیان اینکه کتاب‌های بسیاری در زمینه آموزه‌های دینی نوشته است، افزود: متأسفانه ذائقه مطالعه مردم  تغییر کرده است و بیشتر به دنبال رمان‌ها و کتاب‌هایی هستند که به درد زندگی آنان نمی‌خورد و علم به معنا واقعی را به دنبال ندارد.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی بیان کرد: نباید به دنبال کار راحت باشیم و آموزه‌های دینی را به زبان گذشته بیان کنیم بلکه باید بیان این آموزه‌ها به سبک امروزی و جوان پسند باشد تا بتوانیم در مقابل تهاجم‌ فرهنگی به موفقیت‌ برسیم.

وی با تاکید براینکه تکلیف‌شناسی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: باید افراد تکلیف خود را بر اساس موقعیت زمانی بدانند و درسنامه این تکلیف‌شناسی بیانیه گام دوم انقلاب است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حیدرپور با اشاره به اینکه فضای مجازی مردم را با خود درگیر کرده است، تصریح کرد: با توجه به مطالب بسیاری که در فضای مجازی منتشر می‌شود مردم تصور می‌کنند که نسبت به تمام موضوعات دانایی دارند اما این سواد است و علم به معنای واقعی نیست و زمانی می‌توانیم بگوییم شخصی علم زیادی دارد که در او روشنایی ایجاد کرده باشد.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی تأکید کرد: متأسفانه در جامعه کنونی به دنبال علومی هستیم که اهمیتی ندارند و علم مفید محسوب نمی‌شوند و این روش باید اصلاح شود.

حیدرپور با اشاره به اینکه بیش از هفت کتاب در حوزه آموزه‌های دینی به چاپ رسانده است، اظهار کرد: در تمام کتاب‌ها تلاش شده است که از موضوعات جدید و بیان‌های ساده برای جوانان استفاده شود تا بتوانیم گام مناسبی در این زمینه برداریم.

انتهای پیام
captcha