گفتمان جهاددانشگاهی مبتنی بر عملگرایی است
کد خبر: 3872822
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

گفتمان جهاددانشگاهی مبتنی بر عملگرایی است

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه کوثر بجنورد با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی از رویش‌های انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: این نهاد طی سال‌های گذشته نشان داده است که عملگرا بوده و این موضوع از نیازهای اساسی جامعه کنونی ماست.

جهاددانشگاهی نهادی عملگراستبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، علیرضا حسینی، رئیس دانشگاه کوثر بجنورد، امروز، 30 دی‌ماه در نشست با محسن رحمانی، سرپرست جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: هر قدر ارتباط بین دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی در استان بیشتر باشد، می‌توان محصولات و خدمات بهتری را تولید و به جامعه ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار دانشجو در دانشگاه تک‌جنسیتی کوثر بجنورد در حال تحصیل هستند، اضافه کرد: این سه هزار دانشجو سفیران فرهنگی محسوب می‌شوند و ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شود تا بتوان به‌واسطه آنها فرهنگ را به جامعه منتقل کرد.

حسینی ادامه داد: کارهای ماندگار زیادی از جهاددانشگاهی در کشور دیده شده است و اعتقاد داریم در خراسان شمالی نیز باید ارتباط بین دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی بیشتر شود.
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد اظهار کرد: 60 عضو هیئت علمی در دانشگاه کوثر بجنورد فعالیت می‌کنند که این موضوع ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به یکدیگر برای رفع مشکلات جامعه است.

محسن رحمانی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه 25 پژوهشکده جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: این پتانسیل، ظرفیت خوبی را برای ارائه خدمات به جامعه فراهم کرده است.

وی با تشریح بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی، حوزه فرهنگی این نهاد را پیشانی آن خواند و افزود: برنامه‌های فرهنگی از رسالت‌های اصلی این نهاد است که بواسطه وجود ساختارهای تخصصی از جمله خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی ایسپا و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، اقدامات موثری انجام می‌شود.

وی با اشاره به شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، بر ترویج سیره و مجاهدت‌های ایشان در جامعه و بویژه در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: باید در این زمینه گفتمان‌سازی شود.

رحمانی ضمن تقدیر از همکاری رئیس دانشگاه کوثر در برنامه مرحله منطقه‌ای مسابقات مناظره دانشجویان ایران که به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد، بیان کرد: جهاددانشگاهی فضایی برای کسب تجربه برای دانشجویان است تا زمینه حضور جدی آنها در جامعه پس از فراغت از تحصیل، فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به حوزه آموزش جهاددانشگاهی اظهار کرد: 140 مرکز آموزشی کوتاه‌مدت با 700 عنوان دوره آموزشی مدون، در کشور فعال است که در حوزه‌های مختلف به ارائه خدمات آموزشی و مهارتی می‌پردازند.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی با بیان اینکه امروزه موضوع اشتغال از مباحث مهم در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: در حوزه اشتغال جهاددانشگاهی دو طرح ملی مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حال انجام است.

رحمانی همکاری مشترک این دو نهاد علمی را در بسط برنامه‌ها و خدمات در جامعه و به‌ویژه در میان دانشجویان و دانشگاهیان موثر خواند.

انتهای پیام
captcha