«آبادان یازده 60» تصویرگر واقعیات است
کد خبر: 3876336
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کارگردان «آبادان یازده 60»:

«آبادان یازده 60» تصویرگر واقعیات است

گروه هنر ــ مهرداد خوشبخت، کارگردان «آبادان یازده 60» گفت: همه بخش‌های این فیلم به واقعیت نزدیک و حتی برخی از اسامی فیلم واقعی است.

به گزارش ایکنا، نشست خبری فیلم «آبادان یازده 60» به کارگردانی مهرداد خوشبخت با حضور عوامل فیلم، از جمله خوشبخت، کارگردان و نویسنده ، حسن کلامی، تهیه‌کننده، علیرضا کمالی، شبنم گودرزی، ویدا جوان و حمیدرضا محمدی، بازیگران فیلم، بهزادعبدی، آهنگساز، مهدی جعفری، فیلمبردار، سهراب خسروی، تدوینگر، محمود دهقانی، طراح چهره‌پردازی، جعفرمحمدشاهی، طراح صحنه، زهراصمدی، طراح لباس و کیوان امجدیان، منتقد با اجرای فرزاد حسنی، امشب چهاردهم بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

فرزاد حسنی در ابتدای این نشست از مهرداد خوشبخت در ارتباط با ساخت اولین فیلم در خصوص رادیو زمان جنگ تشکر کرد.

در ادامه، خوشبخت در خصوص نگارش فیلم‌نامه گفت: این نسخه نهایی فیلم نیست و بعد از جشنواره، فیلم کامل می‌شود. همه بخش‌های این فیلم به واقعیت نزدیک و حتی برخی از اسامی فیلم واقعی است. به جز بیست دقیقه آخر فیلم، مابقی آن برگرفته از واقعیت است.

او در ارتباط با انتخاب بازیگران گفت: واقع‌گرا بودن فیلم و شخصیت‌های آن برای ما اهمیت بسیاری داشت و بازی آن‌ها نباید به چشم می‌آمد. ما به دنبال این بودیم که گریم بازیگرها چندان به چشم نیاید.

علیرضا کمالی در خصوص نقش خود در «آبادان یازده 60» گفت: من این فیلم را بازی کردم و‌ توضیح اضافی ندارم. حرف زدن در این‌باره به زیرمتنی احتیاج دارد و من باید از آن فاصله بگیرم.

همچنین، محمدی درباره حضور در این فیلم بیان کرد: باراولی بود که فیلم را دیدم و امیدوارم عضو خوبی برای این فیلم بوده باشم و راضی از سالن خارج شده باشید.

ویدا جوان، در ارتباط با ایفای نقش همسر یک رزمنده بیان کرد: این نقش را دوست داشتم، به این دلیل که تحولی در شخصیت کاراکتر شکل می‌گیرد. او درگیر فضای جنگ می‌شود و خود را فدا می‌کند.

شبنم گودرزی، دیگر بازیگر فیلم درباره حضورش توضیح داد: این فیلم به این دلیل که عاشق فضای فیلم‌های هشت سال دفاع مقدس هستم، برایم جذاب بود. نقش برای من نقش سختی بود و از من فاصله داشت.

خوشبخت هم در ارتباط با لهجه‌های فیلم گفت: حضور جهانگیر میرشکاری برای آموزش، لهجه بسیار مؤثری بود.

منتقد حاضر در نشست نیز درباره فیلم تصریح کرد: سینمای ما اگرچه به فیلم‌هایی با پروداکشن‌های خاص نیاز دارد، ولی ما برای نمایش بخش ملی‌گرا‌ی سینما به فیلم‌هایی مانند «آبادان یازده60» نیاز داریم.

امجدیان ادامه داد: لوکیشن محدود فیلم، حس حبس را به مخاطب القا می‌کرد. همه چیز فیلم به قاعده بود و به دنبال قهرمان‌بازی نبود. حس می‌کنم این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره است.

بهزاد عبدی در ارتباط با موسیقی فیلم اظهار کرد: موسیقی فیلم در همه بخش‌های آن حضور داشت و کم‌حجم هم نبود. در این فیلم صدای موج رادیو تکرار شد و در آخر این موج رادیو تبدیل به موسیقی فیلم شد.

عبدی ادامه داد: موسیقی ارمنی یکسری فواصل دارد و موسیقی فیلم ارمنی نیست. بخشی از موسیقی ارمنی در فیلم اجرا می‌شود و به دنبال بیان این موضوع بودم که نشان دهم کاراکتر با موسیقی ارمنی آشنایی دارد.

کلامی، تهیه‌کننده فیلم هم اظهار کرد: در مورد انتخاب این داستان، فیلمنامه‌ای را خواندم و اصل داستان و‌ ماجرای آن را دوست داشتم. به این دلیل که قهرمان‌بازی داشت و‌ مقاومت مردمی را نشان می‌داد. در جنگ تنها کسانی که در خط مقدم جنگیدند، دفاع‌کننده از میهن نبودند، بلکه در پشت خط مقدم نیز بسیاری از افراد فداکاری کردند. ما به دنبال نشان دادن آن‌ها و یادآوری تلاش‌هایشان بودیم.

کلامی ادامه داد: امیدوارم مخاطبان با سوالات خود ما را نقد کنند تا نقاط قوت وضعف‌مان بفهمیم.

او درباره عدم حضور بازیگران چهره در فیلم افزود: انتخاب بازیگران شناخته شده در دیده شدن فیلم مؤثر است، اما ما به دنبال گران تمام شدن هزینه فیلم نبودیم.

در پایان این نشست، صمدی، طراح لباس در پاسخ به این انتقاد که لباس بازیگران بیشتر از اینکه شبیه به دهه 60 باشد، به بسیجی‌های دهه 90 شباهت دارد، گفت: ما در مرحله پیش‌تولید بیش از هزار عکس دیدیم و لباس‌ها از روی یکسری از عکس‌ها و براساس مستندات انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha