فعالان قرآنی معطل بودجه‌های دولتی نمانند / لزوم ارتقای مطالعات و پژوهش‌های قرآنی
کد خبر: 3882612
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

فعالان قرآنی معطل بودجه‌های دولتی نمانند / لزوم ارتقای مطالعات و پژوهش‌های قرآنی

پیشكسوت قرآنی كشورمان با بیان اینكه بخشی از كاهش بودجه‌های قرآنی به برنامه‌ریزان اقتصادی و برنامه‌ریزان فرهنگ قرآنی در كلان كشور بازمی‌گردد و بخشی دیگر هم مربوط به فعالان قرآنی است، گفت: البته مردم و فعالان قرآنی نباید معطل بودجه‌های دولتی بمانند، كما اینكه این‌طور نبوده است.

محمود لطفی‌نیا، داور مسابقات قرآن و پیشكسوت قرآنی كشورمان، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به كاهش شدید بودجه‌های قرآنی طی سال‌های اخیر، گفت: بخشی از این قضیه را بی‌معرفتی مسئولان برنامه‌ریز و بخش دیگر را متوجه مسئولان و برنامه‌ریزان فرهنگ قرآنی در كشور می‌دانم، یعنی اشكال از برنامه‌ریزی‌های برنامه‌ریزان قرآنی هم هست و بخش دیگری هم مربوط به مردم و فعالان قرآنی است.

وی با تأكید بر اینكه مردم و فعالان قرآنی نباید معطل بودجه‌های دولتی بمانند كما اینكه این‌طور نبوده است، افزود: فعالیت‌های قرآنی باید صبغه مردمی داشته باشد و باید وابستگی‌ها به دولت قطع شود تا بتوانند بدون دغدغه‌های این‌چینی كه حاشیه‌ساز هم می‌شود، فعالیت‌های قرآنی خودشان را با همان صداقت و بی‌پیرایگی ادامه دهند. البته با تفكر انقلابی كه همسو با انقلاب و اهداف نظام باشد.

لطفی‌نیا درباره اینكه برخی از فعالیت‌های قرآنی مثلاً نمایشگاه قرآن، كه در ماه رمضان برگزار می‌شود، نیاز به بودجه دولتی دارند و نیاز است كه جامعه قرآنی مطالبه‌گری کنند، گفت: باید اول این بپرسیم كه میزان مطالعه در جامعه به‌ صورت عام و جامعه قرآنی به‌ صورت خاص چقدر است؟ یعنی سبد مطالعه كتاب در میان قرآنیان چقدر است؟ البته قشر باسواد در میان جامعه قرآنی زیاد داریم اما جامعه قرآنی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری به‌ صورت كلان مردمی باید وظیفه خود را در در حوزه مطالعه و پژوهش توسعه و گسترش دهد.

این پیشكسوت قرآنی كشورمان ادامه داد: اگر چنین چیزی محقق شد، آن زمان جامعه قرآنی می‌تواند شكایت خود را به مسئولان دولتی بیان كند كه آمار مطالعات و پژوهش‌های قرآنی اینقدر بالا و نیاز است كه آن را ارتقا دهیم یعنی باید سند وجود داشته باشد تا دست برنامه‌ریزان برای اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی باز شود.

 

انتهای پیام
captcha