درخواست رییس شورای شهر از خیران برای کمک به مقابله با کرونا
کد خبر: 3882911
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

درخواست رییس شورای شهر از خیران برای کمک به مقابله با کرونا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای دویست و سومین جلسه شورا، گفت: از خیران و چهره‌های شاخص فرهنگی، ورزشی و هنری کشور که در سوانحی نظیر سیل و زلزله یا رخداد‌های مذهبی نظیر اربعین در کمک‌رسانی به هموطنان نقش‌آفرینی کردند، نیز درخواست داریم که نیاز بخشی از جامعه را همچون گذشته مرتفع کنند.

به گزارش ایکنا؛ محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در ابتدای دویست و سومین جلسه شورا، با بیان اینکه طی 10 روز گذشته، کشور رسماً وارد چالش جدی ایپدمی کرونا شده است، گفت: شاید از ابتدا می‌شد بهتر و سریعتر این موضوع را مدیریت کرد، اما در مقطع فعلی، تضعیف روحیه عمومی و دامن‌زدن به شایعات و ناامیدی با مصالح جامعه در تضادی آشکار قرار دارد.

وی افزود: شهروندان از مدیریت شهری انتظار دارند در این شرایط بحرانی، در کنارشان باشد و بر این اساس شورای شهر وشهرداری تهران، امکانات و منابع خود را جهت مبارزه با ایپدمی کرونا و پیامد‌های آن بسیج کرده است. با توجه به آنکه افق زمانی پایان این بحران در جامعه به‌صورت دقیق مشخص نیست، تهران دست کم تا پایان سال به حضور جدی عوامل شهرداری در حوزه‎های مختلف نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: تجهیزات و نیروی با تجربه سازمان آتش‌نشانی و نیرو‌های خدمات شهری جهت ضدعفونی کردن شهر تهران، سازمان حمل و نقل جهت مبارزه با ویروس در وسایل حمل عمومی، معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جهت کمک به پیشگیری و مددرسانی به خانواده محروم یا آسیب‌دیده در قالب برنامه‌ای فشرده در خدمت شهروندان خواهد بود.

وی گفت: از خیران و چهره‌های شاخص فرهنگی، ورزشی و هنری کشور که در سوانحی نظیر سیل و زلزله یا رخداد‌های مذهبی نظیر اربعین در کمک‌رسانی به هموطنان نقش‌آفرینی کردند، نیز درخواست داریم که نیاز بخشی از جامعه را همچون گذشته مرتفع کنند، چرا که اجر معنوی آن نیز در پیشگاه خداوند و اهل بیت(ع) کمتر از مراسم مذهبی نخواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و ستاد سمن‌های شورای شهر، باید در استفاده از ظرفیت مردمی فعال عمل کنند، اظهار کرد: امیدواریم مسئولان در آزمون خدمت به مردم در اپیدمی کرونا، سرافراز شده و بتوانند از هموطنان دستگیری کنند.
انتهای پیام
captcha