تمام توان دولت را برای تحقق «جهش تولید» به كار می‌گیریم
کد خبر: 3893655
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
حسن روحانی:

تمام توان دولت را برای تحقق «جهش تولید» به كار می‌گیریم

رئیس جمهور كشورمان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: تمام توان دولت را به كار می‌گیریم تا بتوانیم این مهم را تحقق بخشیم.

به گزارش ایكنا از فارس،‌ مراسم بهره‌برداری از 4 طرح زیربنایی و عمرانی مناطق جنوبی استان فارس امروز، 4 اردیبهشت‌ماه به‌صورت ویدئو كنفرانس و با حضور رئیس جمهور كشورمان برگزار شد.

حسن روحانی، رئیس جمهور در این مراسم به نامگذاری سال جاری به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: تمام توان دولت را به کار می‌گیریم تا این کلام مقام معظم رهبری را در عمل اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی با تأكید بر اینكه قطعاً تمام ارگان‌ها و نیروهای مسلح و بخش خصوصی نیز در این زمینه همكاری خواهند داشت، به طرح‌های افتتاح شده امروز اشاره و از همه دست‌اندركاران اجرا و بهره‌برداری این طرح‌ها قدردانی كرد.

رئیس جمهور كشورمان ابراز امیدواری كرد:  بتوانیم به‌طور متناوب طرح‌هایی را در سال جاری هر مقدار که به نتیجه می‌رسد، افتتاح کنیم.

در كنار مبارزه با كرونا، دست از تولید برنخواهیم داشت

روحانی همچنین به شرایط شیوع كرونا در كشورمان اشاره كرد و گفت: مردم مطمئن باشند در کنار مبارزه با کرونا، از تلاش برای تولید و ایجاد اشتغال دست بر نخواهیم داشت.

وی در عین حال با یادآوری این نكته كه امسال سال سختی برای اشتغال است، گفت:‌ امیدواریم در بسیاری از رسته‌های فعالیت‌های اقتصادی، بتوانیم این مشکلات را کاهش دهیم و با یاری یکدیگر سال خوبی را برای کشورمان رقم بزنیم.

رئیس جمهور همچنین به بهره‌برداری بیمارستان 124 تخت‌خوابی لامرد اشاره كرد و گفت: حضور خیرین در پروژه‌های بسیار مهم و پروژه‌های مرتبط با سلامت و زندگی مردم بسیار حائز اهمیت است و بهره برداری از ۸هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان سال جاری موجب خوشحالی است.

روحانی با تأكید بر اینكه تلاش‌های انجام گرفته در استان فارس در زمینه مبارزه با کرونا برای همه مردم ما خوشحال کننده است، گفت: در زمینه شبکه درمانی کشور بویژه شبکه بهداشت سراسر کشور بعد از انقلاب تلاش شده است و در دولت تدبیر و امید نیز از این شبکه درمانی حمایت جدی شد و نقش بسیار ارزشمندی داشته است.

وی تأكید كرد: ازهمه پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و پزشکی و درواقع مدافعین سلامت سراسر کشور و به ویژه استان فارس و همچنین کادر درمانی منطقه لامرد تشکر و سپاسگزاری می کنم که در این ایام کار بسیار بزرگی انجام دادند.

رئیس جمهور در ادامه و در مراسم بهره‌برداری مجتمع ورزشی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در لامرد فارس با اشاره به تلاش موفق سپاه پاسداران برای پرتاب ماهواره، این اقدام را برای مردم عزیز ایران اسلامی مبارک دانست و گفت: این اقدام نشان‌دهنده ارزشمند بودن همه تلاش‌های پیگیر در این شرایط سخت است.

اقدام سپاه در پرتاب موشك، نشان داد فعالیت‌های سازندگی ایران ادامه پیدا می‌كند

روحانی بیان كرد: این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنیا نشان داد علی‌رغم سختی و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، فعالیت‌های تولیدی و سازندگی ما ادامه پیدا می‌کند.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از نام‌گذاری این مجتمع ورزشی به نام شهید سلیمانی نیز گفت: شهید سلیمانی قهرمان بزرگ کشور و تاریخ ما بوده و بنابر این مناسب است که هر مکانی که قهرمان پرور است، نامی از قهرمانان بزرگ تاریخی ما داشته باشد و شهید سلیمانی از قهرمانان بزرگ تاریخ دفاع کشور بوده و به روح او درود می فرستیم.

وی ادامه داد: همان طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند باید کاری کنیم امسال در عمل به سال جهش تولید تبدیل شود؛ ایشان سال را اینگونه نامگذاری کردند تا همه تلاش کنیم این اجرا و محقق شود.

رئیس جمهور همچنین بهره‌برداری از مجتمع ورزشی شهید سلیمانی لامرد را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و گفت: برای مردم این منطقه خوشحال کننده است که خادمان آنها در طول این 7 سال فضای ورزشی را در استان فارس به بیش از دو برابر رساندند؛ یعنی یک میلیون و 390 هزار اضافه کردند.

روحانی ادامه داد: این یک افتخاری است برای دولت که در استان فارس این خدمت بزرگ را برای همه ورزشکاران، مردم و جوانان عزیز انجام داده است.

رئیس جمهور اظهار كرد: افتتاح استادیوم 50 هزار نفری فوتبال 3 سال گذشته و بهره برداری از سالن 6 هزار نفره سرپوشیده که قرار است به‌زودی افتتاح شود، هم قدم مهمی در این راستا است.

افتتاح یكی از خدمات اجتماعی وزارت نفت

وی با تقدیر از تلاش‌های وزارت نفت در این زمینه، گفت: همیشه به وزارت نفت تاکید کرده بودیم که اطراف مکان‌های فعال خود، این خدمات اجتماعی را هم انجام بدهند و این پروژه هم یکی از خدمات اجتماعی وزارت نفت است.

روحانی در ادامه در مراسم بهره‌برداری صنایع آلومینیوم جنوب با قدردانی از همه متخصصان، مهندسین و کارگرانی که برای عمران و آبادانی ایران اسلامی می‌کوشند، گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که ما تولید آلومینیوم را صددرصد افزایش دادیم که 72 درصد افزایش مربوط به همین واحد است که در واقع امروز فاز اول آن افتتاح شد.

وی از تداوم روند ساخت این مجتمع به رغم فشارهای ناشی از تحریم‌های ضد ایرانی و همچنین اجرای آن طی دوره زمانی نسبتا کوتاه قدردانی کرد و گفت: این واحد صنعتی در یک زمان نسبتا کوتاهی به تولید رسیده و این سرمشق بسیار خوبی است و البته در این روند، تلاش بخش خصوصی، شرکت قدیر، ایمیدرو، تلاش بانک‌ها و کنسرسیوم بانک‌ها بسیار مهم بوده است.

رئیس جمهور گفت: در مجموع کار بزرگی در این مجتمع انجام گرفته است. در همین دولت در سال 94 این پروژه کلنگ‌زنی شد و امروز بعد از 4 سال افتتاح می‌شود.
رئیس جمهور همچنین در توضیح وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نقش برجام در تحقق ساخت این مجتمع بزرگ تولیدی گفت: مردم ما همه آثار برجام را نمی‌دانند و خیلی مهم است که بدانند در نفت و گاز و صنایع معدنی و در دیگر صنایع، چه تحولاتی برجام از سال 94 ایجاد کرد. یکی از آن موارد همین صنایع آلومینیوم جنوب است که توافق برجام باعث شد که در پایان 94 این پروژه بتواند فعال شود .

وی بیان كرد: مردم عزیز ما باید بدانند که این پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود پروژه یک میلیارد دلاری است یعنی یک میلیارد دلار در این پروژه هزینه شده و امروز فاز اول آن افتتاح می‌شود و امیدوارم به‌طور متناوب قدم‌های بعدی در این پروژه برداشته شود تا پایان سال 99 بتوانیم ان‌شاءالله به تولید کامل برسیم.

روحانی همچنین در مراسم بهره‌برداری ترمینال جدید فرودگاه لامرد با تشکر از تلاش‌های دست‌اندرکاران و مسئولان در زمینه فرودگاهی و خبرهای بسیار خوبی که به مردم داده می‌شود، گفت: مهندس اسلامی قول دادند عملیات اجرایی آزادراه لامرد به پارسیان را نیز به‌زودی و در ماه‌های آینده آغاز کنند که تحول بسیار خوبی برای استان و منطقه پارسیان و لامرد خواهد بود.

رئیس جمهور یادآور شد: در واقع امروز باید بگوییم همه این افتتاح‌هایی که در لامرد انجام شد تعلق به سه استان دارد، گر چه اینها در استان فارس است اما دو تا همسایه را هم در نزدیکی خودش دارد؛ هم هرمزگان و هم بوشهر و این طرح‌ها از یک طرف وقتی می خواهد به آب متصل شود به هرمزگان نیاز پیدا می کند و وقتی می خواهد به گاز متصل شود، به بوشهر نیاز پیدا می کند.

وی گفت: خوشحالم این منطقه در یک سه راهی اتصال بین سه استان بسیار خوب کشورمان در جنوب که استان‌های بسیار استراتژیک هم هستند قرار گرفته و ان‌شاءالله همه این پروژه‌ها برای مردم مبارک باشد.

انتهای پیام
captcha