آخرین وضعیت مبتلایان به كرونا در فارس / وضعیت سفید 27 شهرستان
کد خبر: 3896196
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

آخرین وضعیت مبتلایان به كرونا در فارس / وضعیت سفید 27 شهرستان

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشكی شیراز با شناسایی 34 مورد بیمار جدید مبتلا به ویروس كرونا، تعداد مبتلایان به این ویروس در استان فارس به 3 هزار و 736 نفر رسید.

به گزارش ایكنا از فارس، دانشگاه علوم پزشكی شیراز تعداد مبتلایان به ویروس كرونا را تا امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در استان فارس 3 هزار و 736 نفر اعلام كرد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در استودیو سلامت این دانشگاه گفت: طی 24 ساعت گذشته 34 بیمار جدید مبتلا به ویروس كرونا در استان فارس شناسایی شدند.

وی، آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و ۲۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: طی روز گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۸۷ نفر است.

همتی با اعلام بیماران شناسایی شده طی روز گذشته تاکنون به تفکیک شهرستان‌های استان فارس گفت: از مجموع ۳۴ مورد شناسایی شده هشت مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت و قیروکارزین هر کدام ۶ مورد؛ آباده و لامرد هر کدام دو مورد، اقلید، کوار و پاسارگاد هر کدام یک مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

وی همچنین از انجام مرحله دوم غربالگری کروناویروس در استان فارس خبر داد و گفت: تاکنون در این مرحله، سلامت ۹۱ درصد جمعیت گروه هدف، شامل بیش از سه میلیون نفر از جمعیت استان غربالگری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: مراقبان سلامت و بهورزان با برقراری تماس با جمعیت هدف، اطلاعات افراد را ثبت کرده و راهنمایی‌های لازم را ارائه می کنند.

همتی، گروه هدف این مرحله را افراد بالای ۱۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال با اولویت بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشارخون، بیماری‌های تنفسی، مادران باردار، نقص سیستم ایمنی بدن، توده بدنی بالای ۴۰ و یا مصرف‌کنندگان داروهای ضدسرطان اعلام کرد و گفت: پس از بررسی سلامت گروه هدف، در صورت نیاز افراد به پزشکان خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند که امید است مردم در این زمینه مشارکت و همکاری خوبی داشته باشند.

بنا بر این گزارش، طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌های مختلف در استان فارس در 27 شهرستان آباده، ارسنجان، اقلید، اوز، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرم‌بید، خفر، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین دشت، سپیدان، سروستان، فراشبند، فیروزآباد، قیر و کارزین، کوار، کوهچنار، لامرد، ممسنی، مهر و نی‌ریز وضعیت سفید اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha