نسیم ملایم تغییرات در مجتمع فرهنگی هنری نسیم اسفراین
کد خبر: 3898049
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

نسیم ملایم تغییرات در مجتمع فرهنگی هنری نسیم اسفراین

مجتمع فرهنگی و هنری نسیم اسفراین از سال 1385 در شهرستان اسفراین افتتاح شده است و از همان زمان کار خود به صورت رسمی آغاز کرده است که این مجتمع در خیابان امام خمینی شهرستان اسفراین واقع شده است.

نسیم ملایم تغییرات در مجتمع فرهنگی هنری نسیم اسفراینمجتمع نسیم یک مجموعه فرهنگی‌وهنری است که علاقه‌مندان به انجام فعالیت‌های فرهنگی‌وهنری می‌توانند از امکانات این مجتمع استفاده کنند و تنها مختص به یک فعالیت نیست  اما از آنجایی که هنرمندان خراسان شمالی در حوزه تئاتر بسیار فعال هستند و یکی از قطب‌های تئاتر کشور محسوب می‌شویم، از همین جهت فعالیت گروه‌های هنری تئاتر، بازیگری و کارگردانی در این مجتمع چشمگیر است.

زمانی، یکی از فعالان تئاتر اسفراین، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه فعالان تئاتر اسفراین با کمبود فضا مواجه هستند، بیان کرد: یکی از ایرادات مجتمع نسیم پلاتوی استاد شاهد است که فضایی کوچک و تا حدودی غیر استاندارد دارد.

وی با تاکید براینکه باید فضای پلاتو استاد شاهد تعمیر و بازسازی شود، اظهار کرد: باتوجه به استقبال جوانان از فعالیت در تئاتر، باید رسیدگی بیشتری به پلاتو انجام شود و شرایط فعالیت حداکثری برای علاقه‌مندان فراهم شود.

پلاتوی استاد شاهد از دغدغه‌های اصلی فعالان تئاتر

محمدرضا علائی، مدیر مجتمع فرهنگی‌وهنری نسیم اسفراین، نیز در ادامه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، بیان کرد: محیط پلاتوی استاد شاهد بسیار کوچک است و از بابت تهویه، نور و صدا در این پلاتو مشکل وجود دارد و از همین جهت باید این نواقص را برای فعالان این حوزه برطرف کرد.

وی ادامه داد: تعداد نفراتی که از پلاتو می‌توانند استفاده کنند اندک است و چندین بار گروه‌های تئاتر که قصد اجرا داشتن، تنها یک سوم از تماشاگران امکان حضور در پلاتو را داشتند و همین مسئله موجب شد تا چندین سانس در یک روز اجرا وجود داشته باشد که همین مسئله موجب خستگی بسیار گروه‌های تئاتری شده بود.

مدیر مجتمع فرهنگی‌وهنری نسیم اسفراین با تاکید براینکه جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه رفع نواقص پلاتو استاد شاهد برای فعالان تئاتر و مسئولان یک دغدغه است، جلسات مختلفی در این رابطه برگزار شده است و مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان نیز در این خصوص قول مساعدت داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها است که از افتتاح و بهره‌برداری این مجتمع فرهنگی‌وهنری گذشته است، افزود:چند سالی است که از افتتاح این پروژه گذشته است و نیاز است تا با پیمانکارانی که در آن زمان مسئولیت تکمیل پروژه را داشتند هماهنگی لازم انجام شود و نواقصی که این مجتمع در این سال‌ها متحمل شده است را بازسازی کنند.

علائی با اشاره به سالن آمفی تئاتر این مجتمع، تاکید کرد: نور این سالن به شدت ضعیف است، پرده‌های سالن فرسوده شده است و پس از این سال‌ها مشکلات جدی در این سالن وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر مجتمع فرهنگی‌وهنری نسیم اسفراین تاکید کرد: تاکنون موافقت‌هایی از اداره کل برای بازسازی مجتمع وجود داشته است و البته گویا حمایت‌ها به صورت اوراق مشارکت است اما قول داده‌اند که بودجه لازم در اختیار قرار بگیرد و تعمیرات این مجتمع انجام شود.

علائی در پاسخ به این سوال که باتوجه به شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی مجتمع‌های فرهنگی‌وهنری شد چه برنامه‌ای برای بازگرداندن مردم و بهره‌مندی از امکانات مجتمع را دارید، تصریح کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا با هماهنگی‌هایی که با مسئول انجمن نمایشی اسفراین داشتیم، مقرر شد که جشن بزرگ و شادی برای مردم اجرا شود اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا این برنامه نیز لغو شد اما پس از تمام شدن این شرایط، برگزاری این جشن از اولویت‌های کاری خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha