بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس اردبیل
کد خبر: 3898671
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس اردبیل

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، گفت: مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس اردبیل که احداث آن از سال ۹۵ شروع شده، امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه فاز اول این مجموعه سال گذشته به بهره برداری رسیده است، افزود: تلاش می‌شود این مجموعه فاخر تا هفته دفاع مقدس امسال به بهره‌برداری برسد.
وی اظهار کرد: این طرح با مساحت ۹/۵ هکتار و زیر بنای ۶ هزار و ۲۵۰ متر مربع شامل آمفی تئاتر،۲ سالن مجزا، اسناد و کتابخانه، گالری، سالن روایتگری منحصر به فرد با ظرفیت ۷۰۰ نفر و سایت اداری است.
وی در تشریح برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام هفته دفاع مقدس از برگزاری بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه همزمان با چهلمین سالگرد این هفته در استان خبر داد و بیان کرد: شعار محوری امسال هفته بزرگداشت دفاع مقدس «ما قوی هستیم» انتخاب شده است.
واحد اظهار کزد: برگزاری یادواره برای سه هزار و ۴۰۰ شهید استان با حضور سخنران کشوری، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری جشنواره استانی، برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان "ترنم" ویژه نیرو‌های مسلح، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان، خاطره گویی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، برگزاری دومین دوره هنرواره حبیب و برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت از جمله آن‌ها است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، با بیان اینکه به طور متوسط هر سال ۵۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان اردبیل تالیف و رونمایی می‌شود، اضافه کرد: امسال علاوه بر ۵۰ عنوان کتاب ۴۰ عنوان کتاب دیگر نیز رونمایی خواهد شد.
وی ادامه داد: از این ۴۰ عنوان ۲۰ مورد در ارتباط با مادران شهدا و در ارتباط با همسران شهدا، آزادگان، ایثارگران و جانبازان و رزمندگان نیز هرکدام پنج عنوان کتاب چاپ و رونمایی خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه امسال همچنین ۱۰ کتاب صوتی تهیه و منتشر خواهد شد، گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال جاری ۵۵ درصد خاطرات رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شود.
واحد افزود: طرح معینه که از سوم خردادماه و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز خواهد شد از جمله طرح‌هایی است که با تمام مادران و همسران شهدا دیدار می‌شود و در قالب این دیدار‌ها در طول هر ماه با ۴۰ مادر و همسر شهید مصاحبه‌هایی انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: با گروه‌هایی متشکل از بانوان نویسنده و پژوهشگر هماهنگ شده که گزارش این دیدار‌ها را ثبت و در قالب کتاب‌هایی منتشر شود.
واحد خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش تمامی آحاد مردم، مسئولان و به ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران در معرفی و شناساندن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه شد.
استان اردبیل در دوران دفاع مقدس سه هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است و در این استان ۳۵ هزار رزمنده، ۷۰۵ آزاده و هشت هزار و ۹۵۰ جانباز وجود دارد.
در این نشست هم اندیشی تعدادی از حاضران به ارائه نقطه نظرات خود در رابطه با موضوع دفاع مقدس و تولید محتوی با کمیت و کیفیت بیشتر پرداختند.

انتهای پیام
captcha