نقش‌آفرینی ویژه عشایر در اقتصاد مقاومتی و جهش تولید
کد خبر: 3899934
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

نقش‌آفرینی ویژه عشایر در اقتصاد مقاومتی و جهش تولید

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه عشایر صندوق ذخیره انسانی هر کشور هستند، افزود: عشایر در بحث اقتصاد مقاومتی و جهش تولید نقش‌آفرینی ویژه‌ای می‌توانند داشته باشند.

عشایر در خط مقدم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هستندحجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه عشایر صندوق ذخیره انسانی هر کشور هستند، افزود: عشایر ذخیره‌های انقلاب هستند و اگر از ذخیره‌های خود بکاهیم در روند اجتماعی و اقتصادی خود ضرر می‌کنیم از این‌رو باید اهتمام ویژه‌ای به این قشر شود.

وی با بیان اینکه عشایر پشتوانه اقتصاد کشور هستند، خطاب به آنها، اظهار کرد: قدر خود را بدانید، اگرچه زندگی سختی دارید، اما تحمل سختی‌ها در فرهنگ عشایر نهادینه شده و علاوه بر این بدانید هر جا سختی باشد آسانی هم در کنار آن هست.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین با تأکید بر اهتمام مسئولان برای رفع مشکلات مربوط به کاهش قیمت دام زنده عشایر، گفت: مسئولان امر بدانند محصول عمر عشایر لبنیات و گوشت‌هایی است که به بازار عرضه می‌کنند، بنابراین اگر تقاضا و عرضه درست تنظیم نشود به عشایر ضربه می‌خورد. باید بازار تنظیم شود تا محصول تلاش عشایر بر روی دست آنها نمانده و صدمه‌ای به اقتصاد کشور وارد نشود.

وی با اشاره به نوسانات بازار دام و گوشت، تصریح کرد: باید مدیران و مسئولان برنامه‌ریزی در استان، امور این حوزه را به‌گونه‌ای تنظیم و مدیریت کنند که عشایر متضرر نشوند، به‌عنوان‌ مثال اگر گوشت به اندازه کافی داریم نباید واردات گوشت صورت گیرد، از جمله گوشت‌های یخ‌زده که تنها باید در شرایط اضطرار وارد کشور شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: عشایر در حصر اقتصادی و تحریم دشمنان با تولیدات خود به کمک جامعه می‌آیند و بازوی توانایی برای نظام اسلامی هستند؛ از این‌رو نباید مسائلی از قبیل کاهش قیمت دام زنده سبب شود زحمات یک‌ ساله عشایر به نتیجه نرسد. باید مسئولان تلاش کنند نیازمندی‌های عشایر را بشناسند و مشکلات و کاستی‌های آنها را برطرف کنند ازجمله اینکه در عرضه محصولات آن‌ها زمینه‌های خوبی فراهم کنند تا محصولات عشایر بر روی دست آن‌ها نمانده و ضرر نکنند.

وی خطاب به عشایر افزود: شما هم برکت دارید و هم برکت آفرین هستید؛ زیرا دامداری شغل شریفی است که با خدا و طبیعت سر و کار دارد.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس اگر فرد عشایر ما تقوا داشته باشد فضیلت او از بسیاری از علمای شهرها بیشتر است؛ زیرا در فضای طبیعی و ناب تنفس کرده و مستقیم با لطف الهی زندگی می‌کند. از نظر سیاسی هم همیشه عشایر در ایران غیرت خود را در حفظ مرزها و حفاظت از دستاوردهای انقلاب به‌خوبی نشان داده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: عشایر در تاریخ انقلاب اسلامی خوب درخشیده و مانند ستاره روشن و درخشانی در آسمان نظام جمهوری اسلامی روشن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکل اصلی کشور ما اقتصاد است، افزود: ما اقتصادی معیوب و وابسته به نفت داریم که این وابستگی سبب شده اقتصاد ما جهش پیدا نکند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه بخشی از جهش تولید در زمینهٔ دامداری و تغذیه مربوط به عشایر است، خطاب به عشایر، اظهار کرد: امسال به مقام معظم رهبری لبیک جانانه بگویید تا شاهد جهش تولید در بحث مواد پروتئینی باشیم.

 

انتهای پیام
captcha