تأکید ائتلاف فتح بر حفظ حاکمیت ملی در مذاکره با آمریکا
کد خبر: 3904093
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

تأکید ائتلاف فتح بر حفظ حاکمیت ملی در مذاکره با آمریکا

با آغاز مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا، ائتلاف فتح با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت حفظ حاکمیت ملی تأکید کرد.

تاکید ائتلاف فتح بر حفظ حاکمیت ملی در مذاکره با آمریکابه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، ائتلاف فتح با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: با آغاز مذاکرات راهبردی میان عراق و آمریکا، براساس مسئولیت شرعی و ملی خود و تأکید شدیدمان بر منافع عالی کشور، لازم می‌بینیم رئیس و اعضای گروه مذاکره کننده که معتقدیم حاکمیت عراق و منافع ملی را نصب‌العین خود قرار داده‌اند، به اموری متذکر شویم.

ائتلاف فتح با اشاره به مصوبه مجلس نمایندگان در تاریخ 5 ژانویه 2020 مبنی بر ضرورت نیروهای خارجی از عراق، از تیم مذاکره کننده خواست از حاکمیت ملی حمایت کرده و در برابر اصول عالی ملی از هرگونه تساهل بپرهیزد.

در این بیانیه همچنین از تیم مذاکره کننده خواسته شده است از تجربه‌های مذاکرات عراق و آمریکا در سال 2008 که به امضای یک توافقنامه استراتژیک و در عین حال موفقیت در اخراج نیروهای آمریکایی از عراق منجر شد، استفاده کنند.

ائتلاف فتح تأکید کرد: اجرای اجماع پارلمانی در ارتباط با اخراج نیروهای آمریکایی هدف راهبردی است که ملت عراق پس از فداکاری‎های بسیار برای دفاع از خاک، مرز، حاکمیت، کرامت، امنیت و ثبات خود بدان امید دارد.
 
در این بیانیه همچنین آمده است: همکاری و دوستی میان عراق و کشورهای دیگر در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و بهداشتی، اموری برگرفته از منافع ملی عراق در ارتباط با جهان و استفاده از تجربه‌های بین‌المللی در زمینه توسعه، سازندگی و تقویت اقتصاد ملی است.
انتهای پیام
captcha