تفسیر قرآن؛ از دستاوردهای دوران امام صادق(ع)
کد خبر: 3905409
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

تفسیر قرآن؛ از دستاوردهای دوران امام صادق(ع)

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان گیلان با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) احیا کننده مذهب تشیع بود، گفت: راه اندازی تفسیر قرآن و علوم حدیث از دستاوردهای دوران امامت آن حضرت است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ولی عادلی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان گیلان، شامگاه گذشته 27 خرداد همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در جمع عزاداران مهدیه بندرانزلی اظهار کرد: بعد از نبی مکرم اسلام و امیرالمومنان، بر خلاف سایر امامان که در سنین جوانی و میانسالی به شهادت می‌رسیدند، امام صادق(ع) تنها امامی بود که ۶۳ سال عمر با برکت داشتند از این رو آن امام همام را شیخ الائمه نیز نامیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) زنده کننده مذهب شیعه و فقه جعفری بود، گفت: بنیانگذار مذهب شیعه نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) بود و امام صادق(ع) احیا کننده مذهب شیعه بود که گاهی این دو اشتباه برداشت می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان گیلان با اشاره به اینکه عصر امام صادق(ع) زمان برخورد اندیشه‌ها بود، بیان کرد: ایجاد فضای علمی و مناظره با دانشمندان مختلف را در این دوره شاهد هستیم که یکی از محاسن بزرگ این زمان راه اندازی تفسیر قرآن و علوم حدیث بود.

حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه فرقه‌های ضاله متعددی در زمان امام صادق(ع) بوجود آمد که از آن جمله معتزله، اشاعره، تناسخیه و مسجمه را می‌توان نام برد، تاکید کرد: امام صادق(ع) در مقابل اینها ایستادگی کرد و توانست در آن شرایط سخت از عهده این فتنه‌ها برآمده و روشنگری کند.

وی به مناظره امام صادق(ع) با ابوحنیفه اشاره کرد و افزود: یکی از مواردی که در این مناظره مطرح شد آیه هشت سوره مبارکه تکاثر "ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ" بود که امام سوال از نعمت در روز قیامت را نعمت امامت و ولایت عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha