آموزش ۳۰۰ دانش‌آموز و نوآموز در مؤسسات قرآنی اسراء اسفراین
کد خبر: 3909830
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

آموزش ۳۰۰ دانش‌آموز و نوآموز در مؤسسات قرآنی اسراء اسفراین

مدیر مؤسسه و مدارس قرآنی اسراء اسفراین گفت: هرساله حدود ۳۰۰ دانش‌آموز و نوآموز در مهد و مدارس دخترانه و پسرانه اسراء شهرستان اسفراین تحت آموزش قرار می‌گیرند.

آموزش 300 دانش‌آموز و نوآموز در مؤسسات قرآنی اسراء اسفراینحجت‌السلام جعفر فرخ نژاد، مدیر مؤسسه و مدارس قرآنی اسراء اسفراین، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی پس از فارغ التحصیل شدن از مدارس اسراء حافظ سه تا شش جزء از قرآن کریم هستند.

وی با بیان اینکه ابتدا مؤسسه قرآنی اسراء حدود 9 سال پیش در این شهرستان تأسیس شده است، افزود: سال 90 با هدف آموزش تخصصی حفظ قرآن موسسه قرآنی اسراء تاسیس و توانست طی دو سال نو آموزانی در سنین مختلف آموزش دهد که حافظ 10 تا 20 جزء از قرآن کریم شدند و توانستند در این حوزه مقام‌های استانی و کشوری بسیاری را به ارمغان آورند.

فرخ‌نژاد ادامه داد: با استقبال خوب والدین از موسسه قرآنی تصمیمی مبنی بر تاسیس مهد و پیش دبستانی، مدرسه پسرانه و دخترانه ابتدایی «نوید» و «بهشت» اسرا گرفته شد که تاکنون این مدارس با استقبال بی‌نظیر مواجه شده است. هرساله حدود 300 دانش‌آموز و نوآموز در مهد و مدارس دخترانه و پسرانه اسراء شهرستان اسفراین تحت آموزش قرار می‌گیرند.

به گفته وی اسلام دین با نشاطی است و با غم و اندوه مخالف بوده به همین دلیل مدارس و موسسه قرآنی اسراء بر پایه نشاط بنا شده و فعالیت‌های جانبی آن است که وجه تمایز از دیگر مدارس و مؤسسات سطح شهرستان شناخته می‌شود.

فرخ‌نژاد تصریح کرد: حفظ روزانه قرآن توسط دانش‌آموزان ، برنامه امام شناسی و سه شنبه‌های مهدویت، برگزاری اردوهای تفریحی، علمی و آموزشی، جشنواره‌های ورزشی، قرآنی و علمی از برنامه‌های منظم مدارس و مؤسسه قرآنی اسراء است. نباید شیوه آموزش قرآن را به سنتی و مدرن تقسیم کرد زیرا مقوله آموزش قرآن موضوع مهمی است که نمی‌توان برای هر زمان روش‌های متفاوت را امتحان کرد.

وی افزود: تجربه ثابت کرده است قرآن آموزانی که با نرم افزارهای حفظ و قرائت قرآن آموزش دیده‌اند نسبت به کسانی که از آموزش چهره به چهره در مساجد بهره برده‌اند به مراتب ضعیف‌تر هستند. متأسفانه آنطور که باید به حافظان و قاریان قرآن توجه نمی‌شود. به طور مثال زمانی که یک دانش‌آموز در کنکور رتبه خوبی کسب می‌کند تشویق‌ها چه از طرف مسئولین و چه از سوی دیگر اطرافیان بیشتر از زمانی است که همان فرد در حوزه قرآنی حائز مقام می‌شود و این ایرادی در جامعه است که باید در صدد رفع آن برآییم. 

فرخ نژاد از خسارت 50 میلیون تومانی کرونا به مؤسسات قرآنی اسرا سخن گفت و ادامه داد: با وجود اینکه تمام سعی خود را جهت آموزش مجازی هرچه بهتردانش آموزان به کار بردیم اما معتقدیم هیچ آموزشی جایگزین آموزش چهره به چهره دانش آموزان نخواهد شد.

وی در پایان گفت: در این راستا گروه مجازی تشکیل شد و علاوه بر سامانه شاد که به صورت اختصاصی به آموزش دروس دانش آموزان می‌پرداخت این گروه نیز فعالیت‌های جانبی هم‌چون برگزاری مسابقات قرآنی تفسیر، حفظ، قصه‌گویی، شعرخوانی و ... را با هزار 400 عضو واقعی در دستور کار خود قرار داده بود.

 

انتهای پیام
captcha