کمک 40 هزار دلاری خیریه اسلامی در «ترینیداد و توباگو»
کد خبر: 3910667
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

کمک 40 هزار دلاری خیریه اسلامی در «ترینیداد و توباگو»

یک گروه خیریه اسلامی در «ترینیداد و توباگو» تاکنون 40 هزار دلار برای جلوگیری از گسترش تأثیرات منفی شیوع کرونا در این کشور هزینه کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Trinidad Express، این خیریه اسلامی که با نام انجمن منابع اسلامی  (Islamic Resource Society) که به طور اختصاری IRS نامیده می‌شود، تاکنون 40 هزار دلار از طریق بسته‌های غذایی و کمک‌های دیگر به نیازمندان درگیر با بیماری کرونا کمک کرده است.

احمد لاول (Ahmed Lovell) که 28 سال است عضو این خیریه بوده و ششمین ماه ریاست خود را در این مؤسسه می‌گذارند، گفت: وظیفه من به عنوان رئیس انجمن منابع اسلامی، عمل به سنت نبوی است زیرا بر این اساس بهترین شما کسانی هستند که به هم‌نوع خود نفعی برسانند. من این کار را با کمک چندین سازمان اسلامی و غیراسلامی ترینیداد و توباگو انجام داده‌ام.

لاول افزود: افراد یا سازمان‌هایی هستند که برای کار خیرخواهانه کمک می‌کنند. زمان آن فرا رسیده است که افراد بیشتری درگیر کمک‌رسانی به هم‌‌نوع خود شوند. در طول دوران همه‌گیری کووید-19 کارهای خیریه قابل توجهی انجام شد که نشان می‌دهد بشر توانایی دلسوز بودن را دارد. بنابراین، این حرکت نباید در اینجا متوقف شود، بلکه باید ادامه یابد. هدف ما این است كه همچنان به رفع نیازهای افراد آسیب‌پذیر در جامعه ادامه دهیم.

رئیس انجمن منابع اسلامی ترینیداد گفت: نیکوکاری در اسلام یک وظیفه محسوب می‌شود. در جریان همه‌گیری کرونا دستور دولت مبنی بر ماندن مردم در خانه بسیاری از مردم از نظر اقتصادی تحت تأثیر قرار گرفتند. ما دیدیم که باید اقدامات بیشتری را برای کاهش مشکلات برادران مسلمان و سایر اعضای جامعه انجام دهیم.

ترینیداد و توباگو کشوری متشکل از دو جزیره در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. این کشور تا سال ۱۹۶۲ از مستعمرات بریتانیا بود و در آن سال توانست استقلال خود را به دست آورد. حدود شش درصد از جمعيت این کشور را مسلمانان تشكيل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha