اهالی غزه شبکه «العربیه» را به نشر اکاذیب متهم کردند
کد خبر: 3911715
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

اهالی غزه شبکه «العربیه» را به نشر اکاذیب متهم کردند

یک قبیله فلسطینی در نوار غزه رسانه‌های عربی به ویژه دو شبکه «العربیه» و «الحدث» را، که اخباری درباره همکاری افراد این قبیله با اسرائیل منتشر کرده‌اند، به نشر اکاذیب متهم کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، این قبیله فلسطینی که متشکل از خانواده‌های شهاب، عید، مسعود، حاج علی، حسین و ابوالخیر است، در بیانیه‌ای تأکید کرد: در تجاوز آشکاری علیه ارزش‌های دینی و میهن‌پرستانه و اخلاق اصیل عربی، برخی از رسانه‌های هدفدار از موضوع دستگیری فرزند جوان یکی از خانواده‌های این قبیله سوءاستفاده و علیه وی اقدام به نشر اکاذیب کرده‌اند.
 
این بیانیه می‌افزاید: این حمله رسانه‌ای که از سوی سایت فلسطینی «أمد» و دو شبکه العربیه و الحدث انجام شده و بدون هیچ دلیل و مدرک مستندی این جوان را به همکاری با اسرائیل متهم کرده و از هیچ یک از قوانین روزنامه‌نگاری و اخلاق اصیل عربی بهره نبرده‌ است.
 
دو شبکه سعودی العربیه و الحدث که از امارات پخش می‌شوند و همچنین سایت فلسطینی «أمد» اخیراً با حمله به جنبش حماس مدعی شده‌اند که عزالدین علی، جوان فلسطینی، یکی از فرماندهان واحد دریایی منتخب گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) است که پس از فاش شدن ارتباطش با اسرائیل، به سرزمین‌های اشغالی گریخته است.
 
خانواده‌های فلسطینی در بیانیه‌ خود تأکید کردند که این رسانه‌ها خود را در موقعیت دشمنی و خصومت قرار داده و در خدمت اشغالگرانی هستند که ملت ما را محاصره کرده‌اند و به این سرزمین تجاوز می‌کنند.
 
این خانواده‌ها اعلام کردند که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده است، عزالدین علی از 28 ژوئن (8 تیرماه) در زندان‌ رژیم صهیونیستی به سر می‌برد.
 
جنبش حماس در 14 ژوئیه جاری (24 تیرماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شبکه ماهواره‌ای العربیه با استناد به یک‌سری اکاذیب و افتراها، که ساخته و پرداخته دستگاه امنیتی اسرائیل است، اقدام به نشر اخبار گمراه‌کننده و تخریبگر علیه حماس کرده است که با هدف از بین بردن اعتماد ملت فلسطین به مقاومت انجام شده است.
انتهای پیام
captcha