«داکا» پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2020 معرفی شد
کد خبر: 3913047
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

«داکا» پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2020 معرفی شد

سازمان همکاری‌های اسلامی، داکا، پایتخت بنگلادش، را به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2020 انتخاب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، در یک مراسم مجازی، یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی، شهر داکا، پایتخت بنگلادش، را به عنوان پایتخت جوانان مسلمان جهان در سال 2020 انتخاب کرد.

العثیمین در این کنفرانس مجازی، از جوانان جهان اسلام خواست تا از طریق مشارکت هرچه بیشتر، توانمندی‌های خود در زمینه‌های علمی، فناوری و نوآوری نشان داده و از تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در همه اشکال و مظاهر پرهیز کنند.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی همچنین با اشاره به تأثیر بیماری کووید-19 در جهان گفت: همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر طولانی مدتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی همه جوامع خواهد داشت. جوانان بیشتر تحت تأثیر این بیماری همه‌گیر هستند زیرا این امر مانع از ادامه تحصیل و اشتغال دائمی بسیاری از آنها شده است.

العثیمین از تلاش‌های حسینه واجد، نخست‌وزیر بنگلادش و حمایت مستمر از سازمان همکاری‌های اسلامی، نهادهای آن و فعالیت‌هایی که این سازمان به خاطر امت مسلمان و به‌ویژه برای جوانان انجام می‌دهد، قدردانی کرد.

یادآور می‌شود شهرهای دوحه و بیت‌المقدس به ترتیب در سال‌های 2019 و 2018 از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی، پایتخت‌های جوانان جهان اسلام معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha