نقش جهاددانشگاهی در تربیت نیروهای کارآمد
کد خبر: 3914062
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴

نقش جهاددانشگاهی در تربیت نیروهای کارآمد

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تربیت نیروهای کارآمد از سوی جهاددانشگاهی، افزود: زیرساخت‌های توسعه، تربیت نیروهای کارآمد است که جهاددانشگاهی ثابت کرده در این حوزه نیز بسیار خوب می‌تواند وارد شود.

حرکت جهاددانشگاهی در کشور موثر بوده استسیدمحمد پاکمهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه این نهاد قابلیت‌های بسیار خوبی را در زمینه‌های مختلف دارا است، اظهار کرد: از تأسیس جهاددانشگاهی تاکنون، این نهاد انقلابی دستاوردهای بسیاری داشته است و امسال که جهش تولید در اولویت کاری تمام دستگاه‌ها است، انتظارات از جهاددانشگاهی نیز بسیار بیشتر است و امیدواریم مانند همیشه در این عرصه نیز موفقیت‌های چشمگیری را به‌دست آورد.

وی تأکید کرد: جهاددانشگاهی از سال 59 تاکنون منشأ خیر و برکت برای نظام بوده است و جامعه به حرکت چنین نهادهایی نیاز دارد.

پاکمهر با تأکید بر تربیت نیروهای کارآمد از سوی جهاددانشگاهی، افزود: زیرساخت‌های توسعه، تربیت نیروهای کارآمد است که جهاددانشگاهی ثابت کرده در این حوزه نیز بسیار خوب می‌تواند وارد شود و نیروهای انقلابی و نخبگان را به جامعه تحویل دهد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌هایی مانند مشاوره، ژنتیک، داروشناسی و... که از سوی جهاددانشگاهی برگزار شد، کارآمدی لازم را داشت، تصریح کرد: بسیاری از دوره‌هایی که از سوی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، از دوره‌های کلاسیک که از سوی نهادهای دیگر برگزار می‌شود، مؤثرتر است.آموزش‌های کوتاه مدت و میان مدتی که جهاد دانشگاهی ارائه می‌دهد، کاربردی و براساس نیازهای روز است که این مسئله نشان دهنده حرکت مؤثر جهاددانشگاهی در جامعه است.

پاکمهر با تأکید بر حمایت‌های نمایندگان استان از جهاددانشگاهی، اظهار کرد: نشست‌های مختلفی را با مسئولان جهاددانشگاهی خواهیم داشت و تنگناهای مربوطه را بررسی می‌کنیم تا دغدغه‌ها کاهش پیدا کند.

وی همچنین رسانه‌های زیرمجموعه جهاددانشگاهی از جمله خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا را حرفه‌ای و تخصصی خواند و بر لزوم تقویت هر چه بیشتر آنها تأکید کرد.

پاکمهر با اشاره به عملکرد خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایکنا، بیان کرد: برای تکامل در مسیرهای مختلف پیش‌رو، عمل به آموزه‌های قرآنی الزامی است و خبرگزاری تخصصی قرآنی که زیرمجموعه جهاددانشگاهی است، از افتخارات نظام است و به طور قطع برای رفع مشکلات حوزه‌های قرآنی در استان نیز از این خبرگزاری کمک خواهیم گرفت.

انتهای پیام
captcha