تأکید نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر ساماندهی دوچرخه‌سواری بانوان
کد خبر: 3914346
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

تأکید نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر ساماندهی دوچرخه‌سواری بانوان

امام‌ جمعه بجنورد با اشاره به افزایش دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر، با تأکید بر اینکه باید مکان‌های مناسبی برای دوچرخه‌سواری این قشر ایجاد شود، گفت: همان‌گونه که پیامبر اکرم(ص) تأکید داشت اول مسجد قبا بسازید و بعد مسجد ضرار را خراب کنید، در مورد این موضوع هم باید ابتدا محل مناسب برای دوچرخه‌سواری بانوان ایجاد و سپس جلوی دوچرخه‌سواری در خیابان گرفته شود.

تأکید نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر ساماندهی دوچرخه‌سواری بانوانحجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی‌ در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه دشمنان برای دو جامعه هدف جوانان و بانوان، اظهار کرد: دشمن قصد دارد دو گروه جوانان و بانوان را به‌صورت ویژه مورد تهاجم قرار بدهد و این در حالی است که نهال جوانان و نوجوانان در حال رشد و شکل‌گیری است و اگر باغبان فرد ماهر و درستکاری باشد می‌تواند آن‌ها را به بهترین وجه ممکن رشد دهد؛ اما اگر غیر از این باشد از مسیر منحرف شده و در کوتاه‌ترین زمان گرفتار خزان می‌شوند.

وی اضافه کرد: زنان جامعه نیز با روحیه لطیف و باورهای زلالی که دارند وقتی در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار می‌گیرند در معرض خطر قرار گرفته و احساسات آن‌ها بر خردمندی آن‌ها غلبه پیدا می‌کند؛ ازاین‌رو باید به‌صورت ویژه از این دو جامعه هدف دشمن مراقبت کنیم.

یعقوبی تصریح کرد: این هشدار به جامعه اسلامی و مسئولان و دین‌داران دردمند است که مراقب باشید دشمنان سرمایه‌های جامعه دینی را از شما نگیرند و یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مراقبت و محافظت نیز اهتمام نسبت به امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

رئیس ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر خراسان شمالی بیان کرد: باید مراقب باشید دشمنان مهم‌ترین ارکان دین که امر به‌ معروف و نهی از منکر است را در عمل تبدیل به موضوعی نکنند که مردم به آن‌ها اهمیت ندهند.

‌یعقوبی در ادامه با تأکید بر نگاه ریشه‌ای و اساسی‌تر به این دو فریضه الهی، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ما بزرگ‌ترین معروف است و دشمن این معروف بزرگ را مورد حمله قرار داده است؛ اما ما اکنون گرفتار برخی مصداق‌های ریز شده‌ایم در حالی که اگر ریشه را درست کنیم شاخه‌ها نیز به بار می‌نشیند.

مراقبت از سرمایه‌های دینی

وی ادامه داد: باید امر به‌ معروف و نهی از منکر را ریشه‌ای‌تر و اساسی‌تر ببینیم؛ زیرا اگر بینش جامعه نسبت به معروف و منکر اصلاح شد می‌توانیم جامعه را به سمت صلاح و سلامت رهنمون کنیم. متأسفانه اکنون احساس مسئولیت کم و عکس‌العمل در مقابل منکرها کمرنگ شده؛ از این‌ رو لازم است این احساس مسئولیت احیا شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: راهکار تحقق این مهم ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است که پشتوانه قانونی دارد؛ اما واقعیت این است که با فعالیت تنها چند نفر در این ستاد نمی‌توان کار چندانی از پیش برد بلکه باید جامعه وارد عرصه شود.

یعقوبی با بیان اینکه از ستاد احیا نباید انتظار معجزه داشته باشیم، گفت: قرار است این ستاد در زمینه امر به‌ معروف و نهی از منکر برنامه‌ریزی کند؛ به همین دلیل از این ستاد نباید کار میدانی بخواهیم بلکه باید به مردم بقبولانیم که این تکلیف، همگانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم کارها به سامان برسد باید همه با هم دست‌به‌دست هم دهند و این بار را بردارند، افزود: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر بهانه‌ای است برای اینکه مردم به میدان آمده و تذکر لسانی بدهند و قوه قضاییه هم به‌عنوان قانون در کشور از آن‌ها حمایت کند.

‌یعقوبی با بیان اینکه امر به‌ معروف و نهی از منکر تنها با حرف و سخنرانی در جامعه پیاده نمی‌شود، گفت: برای تحقق این مهم هم کار فرهنگی و هم سرهنگی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه اقتدار نظام باید در جامعه خود را نشان دهند، اضافه کرد: فرهنگ و سرهنگ باید با هم به‌عنوان دو بال در عرصه امر به‌ معروف و نهی از منکر عمل کنند.

‌یعقوبی خطاب به اعضای این ستاد، اظهار کرد: کارها و مسئولیت‌ها را در حوزه امر به‌ معروف و نهی از منکر به هم واگذار نکرده و به گردن هم نیندازیم. ستادها و نهادها و شوراها را به‌عنوان حلال مشکلات ندانید؛ چراکه این ستادها آمده‌اند تا به مسئولان کمک کنند با کمک هم جلوی معاصی را بگیرند.

وی افزود: این بار بر زمین‌مانده تشریک‌مساعی و همت همگانی می‌خواهد و همه با هم باید این بار را به منزل برسانیم. ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لشکر نیست که همه کارها را انجام دهد؛ به همین دلیل باید مفاسد را با همکاری همدیگر رفع کنیم.

یعقوبی با بیان اینکه همه باید احساس مسئولیت کنند؛ زیرا دین ما دین به من چه و به تو چه نیست، گفت: دین ما می‌گوید مهم‌ترین پایه دین‌داری امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ ازاین‌رو باید اهتمام همگانی نسبت به این فریضه مهم افزایش یابد.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر، اظهار کرد: باید مکان‌های مناسبی برای دوچرخه‌سواری بانوان در سطح استان ایجاد شود.

وی افزود: همان‌گونه که پیامبر اکرم‌(ص) تأکید داشت اول مسجد قبا بسازید و بعد مسجد ضرار را خراب کنید، در مورد این موضوع هم باید ابتدا محل مناسب برای دوچرخه‌سواری بانوان ایجاد و سپس جلوی دوچرخه‌سواری در خیابان و معابر گرفته شود.

یعقوبی با بیان اینکه فقط برخورد سلبی و نهی فایده ندارد بلکه باید راه‌های اصلاح یک موضوع هم مدنظر قرار بگیرد، اضافه کرد: چه اشکالی دارد شهرداری پارک ویژه بانوان بسازد تا بانوان بتوانند با فراغ بال در این مکان‌ها به دوچرخه‌سواری بپردازند.

انتهای پیام
captcha