شأن خبرنگاران به بیان صحیح موضوعات است
کد خبر: 3914515
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

شأن خبرنگاران به بیان صحیح موضوعات است

استاندار خراسان شمالی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه بیان حقایق را دارند و شأن آنها به بیان درست موضوعات است.

شان خبرنگاران به بیان درست موضوعات استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، شب گذشته، 13 مرداد ماه در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مرز بین انتقاد با مخالفت و بیان کذب واقعیت مشخص است، بنابراین انتقاد به معنای زیر سؤال بردن خدمات نظام و حاکمیت نیست، اظهار کرد: خبرنگاران استان از بهترین‌های کشور هستند، اما بدانید کار در این شرایط بسیار سخت است به ویژه در خراسان شمالی که برای انجام هر کاری باید خیلی از موانع را کنار بزنیم که وقت و نیرو را می‌گیرد.

وی ادامه داد: همراهی خبرنگاران با مسئولان اجرایی به معنای بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات است.

شجاعی با بیان اینکه بیان عملکردها مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افزود: بیان اخبار و مطالب ناصحیح دلسوزی برای مردم نبوده و این در حالیست که بیان خبری دور از واقعیت، ضربه روحی به مردم است. از خبرنگاران استان که نگاهشان به حاکمیت و نظام است، خواستارم به‌ خاطر مردم بدون حُب و بغض و روحیات شخصی کارهای شده را بازگو کنند.

وی اظهار کرد: فهم مشترک نسبت به پیشرفت امور در استان وجود ندارد و برخی افراد به اتوبوس توسعه در حال حرکت استان سنگ می‌زنند. وضعیت فعلی کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست و نیاز نیست فردی سیاسی، مسئول یا خبرنگار باشیم تا این وضعیت را از نظر فشار اقتصادی بر پیکره اجتماعی را درک کنیم. در این اوضاع که ویروس کرونا نیز اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار داده است باید استان را با سایر استان‌ها مقایسه کنیم.

شجاعی یادآور شد: وزراتخانه و یا سازمانی نیست که برای حل مشکلات استان به سمتش نرفته باشم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از این وزارتخانه‌ها است که پیگیر حل مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان بودیم که می‌پذیرم کمترین یافته‌ام از پیگیری‌های در سطح ملی مربوط به این وزارتخانه است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر در هر بخشی با پیگیری‌های صورت گرفته از سطح ملی توفیق داشتیم به دلیل همراهی وزارتخانه مربوط بود، اما به رغم اینکه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت رسانه‌های استان مطرح شد اما پاسخ به پیگیری‌ها آنچه که شایسته خبرنگاران استان است، نبود.

انتهای پیام
captcha