اجرای طرح «تبرکات علوی» همزمان با دهه ولایت در خراسان شمالی
کد خبر: 3914773
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

اجرای طرح «تبرکات علوی» همزمان با دهه ولایت در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اجرای طرح تبرکات علوی در استان خبر داد که در روز عید غدیر بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

اجرای طرح «تبرکات علوی» همزمان با دهه ولایت در خراسان شمالیحجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه تاکنون 750 بسته معیشتی برای توزیع برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: در بجنورد 250 بسته، شیروان 250 بسته، اسفراین 100 بسته، فاروج، آشخانه، گرمه و جاجرم هر کدام 50 بسته معیشتی در روز عید غدیر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تبرکات علوی همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود، افزود: رویکرد اداره کل اوقاف از فعالیت‌های فرهنگی به اجتماعی تغییر کرده است و راه‌اندازی مراکز افق نیز با هدف انجام فعالیت‌‌های اجتماعی بوده است.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی در ادامه بیان کرد: هزار منطقه در کشور به عنوان مناطق کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر مشخص شده است و در بجنورد نیز تاکنون سه منطقه مشخص شده است که در شهرستان‌های دیگر استان نیز این مناطق مشخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه مناطق کم‌برخوردار با مشکلات مختلفی رو به رو هستند، اظهار کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی خرد، خرید ماسک، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و... در قالب همین مراکز افق در استان انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: اجرای طرح تبرکات علوی از محل درآمد موقوفات امام‌زادگان استان تهیه شده است و با این حال مردم نیز می‌توانند از طریق شماره حساب‌های امام‌زادگان سطح استان کمک‌های خود را واریز کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص پیشوای مومنان و صاحب غدیر، امام علی (علیه‌السلام)، رفع محرومیت و دستگیری از مستمندان بود، تاکید کرد: جامعه اسلامی باید در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند.

وی تصریح کرد: بقاع متبرکه به‌عنوان پرچمدران فرهنگ و زمینه‌سازان جامعه اسلامی، برآنند تا با مهیا کردن زمینه همدلی و همراهی مومنین و خیرین، غبار فقر و محرومیت را از چهره مناطق پیرامونی خود بزدایند.

 

انتهای پیام
captcha