شیخ ربنای خراسان شمالی را بیشتر بشناسید
کد خبر: 3917115
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹

شیخ ربنای خراسان شمالی را بیشتر بشناسید

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، ملقب به «شیخ ربنا» خراسان شمالی، از ۵ سالگی تلاوت قرآن را آغاز کرده است و در سفری به جاجرم که در اتوبوس به تلاوت قرآن پرداخته است، مردم شهر با این لقب وی را مخاطب قرار دادند.

شیخ ربنای خراسان شمالی را بیشتر بشناسید محمدرضا محمدی در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و از 5 سالگی به تلاوت قرآن علاقه‌مند شد و به صورت جدی در حوزه فعالیت‌های قرآنی به فعالیت خود ادامه داد. بسیاری از افرادی که در حوزه قرآنی فعالیت دارند با شیخ ربنا آشنایی دارند و به نوعی چهره شناخته شده در کشور است. 10 سال پیش هنگام تلاوت قرآن در اتوبوس به مقصد جاجرم، مردم با این لقب وی را مخاطب قرار دادند و گاهی افراد محمدرضا محمدی را با لقب حاجی ربنا می‌شناسند.

ایکنا خراسان شمالی، برای آشنایی بیشتر گفت‌وگویی با این قاری ممتاز داشته است که در ادامه می‌خوانید:

محمدی به خبرنگار ایکنا گفت:‌ از همان بدو تولد چهره مادرم که رو به روی رحل قرآن می‌نشست و با صدای بلند قرآن می‌خواند را خاطرم هست که گاهی اوقات سر بر روی پای مادر می‌گذاشتم و با دل و جان به تلاوت قرآن گوش می‌کردم.

وی که خانواده را یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت خود می‌داند، بیان کرد: در بیرون از خانه نیز همراه پدرم در جلسات قرآنی بسیاری شرکت می‌کردم و گوش دادن به تلاوت قرآن از برنامه‌های هر روز من بود. پس از اینکه پدرم متوجه علاقه‌ام به تلاوت قرآن شد، نوارهای قرائت را تهیه کردند و من نیز پس از آن در طی روز زمان‌های بسیاری را به گوش دادن آیات قرآن اختصاص دادم. خانه ما در کنار مسجد بود در زمان جنگ نیز هنگام انتقال شهدا به شهرها، قرائت قرآن در محل پخش می‌شد و تلاوت قرآن طی روز در هر شرایطی شنیده می‌شد.

محمدی ادامه داد: اولین جایزه قرآنی را در سال سوم ابتدایی دریافت کردم و از همان ابتدا نیز در مسابقات مختلف شهرستانی، استانی و کشوری شرکت می‌کردم. در دوران مدرسه سر صف صبحگاهی تلاوت قرآن انجام می‌دادم و از دبیرستان به بعد تلاوت را به صورت جدی ادامه دادم و آموزش طلبگی را در مشهد آغاز کردم. در این بین شخصی عراقی به نام ابراهیم عبودی در مسیر فعالیت‌های قرآن‌ام بسیار مؤثر بود. پس از گذراندن مقاطع تحصیلی، در جامعة‌المصطفی العالمیه و حوزه علمیه استان مشغول به تدریس شدم و مدیریت مؤسسه قرآنی جوانان بصیر را در بجنورد به عهده گرفته‌ام.

وی بیان کرد: انسان نیاز دارد هنر خود را ارائه دهد و اگر جایگاهی برای ارائه هنر نسل جدید خود نداشته باشیم، به طور قطع از این مسیری که هستند، دلسرد می‌شوند.

محمدی اظهار کرد: خانواده، آموزش و پرورش، مربیان قرآن و... نقش بسیار زیادی در هدایت نسل جدید در مسیر درست را دارند و از همین جهت باید توجه ویژه‌ای به این مسائل شود.

وی با اشاره به اینکه کودکان مانند خمیری در دستان ما هستند، تصریح کرد: اگر شکل درستی از آینده فرزندان خود را در نظر داشته باشیم، به طور قطع در آینده بهترین فرزندان را خواهیم داشت. در حال حاضر برای خود چیزی نمی‌خواهم و آینده شاگردانم برایم بسیار مهم است و می‌خواهم استعدادهایشان در عرصه‌های ملی و بین المللی دیده شود.

محمدی با اشاره به اینکه پرداخت شهریه برایم اهمیتی ندارد، افزود: به شاگردانم تأکید می‌کنم که فکر خود را درگیر شهریه کلاس‌ها و... نکنند و با تمام وجود به فراگیری آموزش‌ها بپردازند. برکاتی که قرآن در زندگی ما دارد با مادیات قابل سنجش نیست و از همین جهت به این مسئله به صورت مادی نگاه نمی‌کنم.

وی در پایان تصریح کرد: معلمان آموزش و پرورش آنگونه که باید توانایی آموزش قرآن را ندارند و این یک ضعف جدی در این حوزه محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha