انتشار جزئیاتی از کشتار مسجد «کرایست چرچ» در اولین جلسه دادگاه
کد خبر: 3918569
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

انتشار جزئیاتی از کشتار مسجد «کرایست چرچ» در اولین جلسه دادگاه

در اولین روز از محاکمه عامل قتل‌ عام نمازگزاران مسجد کرایست‌چرچ نیوزیلند جزئیات جدیدی در مورد حملات مارس 2019 عنوان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از واشنگتن پست، در اولین جلسه دادگاه محاکمه برنتون تارانت(Brenton Tarrant)، عامل حملات کرایست‌چرچ جزئیات جدیدی در مورد حملات مارس 2019 در دادگاه عالی این منطقه فاش شد، از جمله اینکه بارنابی هاوِس(Barnaby Hawes ) دادستان دادگاه اعلام کرد که تارانت، تلاش کرده که این کشتار بیشترین تلفات ممکن را داشته باشد.

جلسه دادرسی با خواندن گزارش تفصیلی مقامات درباره جزئیات این حملات آغاز شد. دادستان دادگاه بیان کرد که تارانت قصد داشته علاوه بر کشتن افراد در دو مسجد کرایست چرچ، این مساجد را ویران کند.

هاوز افزود: دو ماه قبل از این حملات، تارانت از طریق پهپادی کوچک تصاویر هوایی از زمین‌ها و ساختمان‌های اطراف و راه‌های ورودی و خروجی مسجد النور ضبط کرده بود. تارانت حملات خود را برای زمانی كه بیشترین تعداد نمازگزار حضور داشته باشد، برنامه‌ریزی كرده بود و 190 نفر در روز کشتار برای اقامه نماز جمعه در مسجد حضور داشتند.

محاکمه تارانت قرار است، در 4 جلسه انجام شود اما مسئولان قضایی نیوزیلند گفته‌اند در صورت نیاز این جلسات بیشتر خواهد شد. این در حالی است که تارانت 29 ساله، پیش از دادگاه وکلای خود را برکنار کرده و وظیفه دفاع از خود را برعهده گرفته است.

نیوزیلند مجازات اعدام را در سال 1961 را لغو کرده و سنگین‌ترین مجازات از آن زمان تاکنون مجازات حبس ابد با حداقل 30 سال زندان بدون درخواست عفو است. قاضی این دادگاه کامرون مندر(Cameron Mander) است.

انتهای پیام
captcha