برگزاری جشنواره تئاتر آیات در خراسان شمالی در انتظار بهبودی شرایط
کد خبر: 3919986
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

برگزاری جشنواره تئاتر آیات در خراسان شمالی در انتظار بهبودی شرایط

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برای برگزاری جشنواره آیات در استان، در انتظار بهبود شرایط کرونا هستیم.

برگزاری جشنواره آیات در خراسان شمالی در انتظار اتمام کروناعلی‌اصغر نودهی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه با شرایط موجود در رابطه با شیوع کرونا امکان برگزاری جشنواره آیات وجود ندارد، اظهار کرد: تاکنون 76 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال و 23 اثر در مرحله مقدماتی انتخاب شده‌اند اما برای برگزاری این جشنواره باید شرایط بهتری وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه 180 میلیون از اعتبار این جشنواره، از اعتبارات ملی است، افزود: 180 میلیون از اعتبارات این جشنواره به صورت ملی و 180 میلون نیز از اعتبارات استانی است.

نودهی با تأکید براینکه در سال جاری نیز 12 طرح به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه شده است، بیان کرد: در حال حاضر سه طرح مورد تأیید قرار گرفته و برای انجام این طرح‌ها باید در شورای فرهنگ عمومی استان نیز تأیید شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: طرح‌های مورد تأیید معاونت قرآن و عترت دارای حمایت‌های مالی هستند و از اعتبارات استانی نیز استفاده می‌شود و در شهریورماه این طرح‌ها در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: حمایت‌های معاونت قرآن و عترت براساس طرح‌هایی است که ارائه می‌شود و اعتبارات متمرکز دائمی وجود ندارد و هر سال باید طرح‌هایی ارائه شود که مورد تأیید معاونت قرآن و عترت قرار گیرد تا بتوانیم اعتبارات ملی را جذب کنیم.

نودهی با اشاره به اینکه در سال 97 نیز اعتبارات ملی از حوزه قرآن و عترت به استان اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: حدود 140 میلیون تومان براساس طرح‌های هفته قرآن و عترت سال 97 نیز به استان از اعتبارات ملی اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha