فعالیت 210 گروه جهادی قرآنی؛ از کمک‌های مؤمنانه تا تولید محتوای مجازی
کد خبر: 3934426
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

فعالیت 210 گروه جهادی قرآنی؛ از کمک‌های مؤمنانه تا تولید محتوای مجازی

مسئول گروه‌های جهادی قرآنی سازمان بسیج مستضعفین از فعالیت 210 گروه جهادی قرآنی شناسنامه‌دار در سراسر کشور خبر داد.

حامد احمدوند، مسئول گروه‌های جهادی قرآنی سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌‌های مختلف گروه‌های جهادی قرآنی در کشور اظهار کرد: فعالیت‌ گروه‌های جهادی تخصصی در حوزه قرآنی از سال 96 در بسیج آغاز شد.

احمدوند ادامه داد: با راه‌اندازی این گروه‌های جهادی، مقرر شد تا هر کدام از آن‌ها به خدمت‌رسانی در نقاط محروم روستایی و حاشیه‌نشین کشور در موضوعات تخصصی قرآنی بپردازند.

مسئول گروه‌های جهادی قرآنی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته، گروه‌های جهادی که در این عرصه فعالیت داشتند، در قالب گروه‌های فرهنگی، قرآنی و اعتقادی تعریف و تقویت شدند که هر کدام از آن‌ها با بسته فعالیتی مربوط به خود در نقاط مختلف کشور خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون تعداد 210 گروه جهادی تخصصی قرآنی شناسنامه‌دار در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: اعضای این گروه‌های جهادی شامل مسئولان و فعالان قرآنی از اقشار مختلف مردم همچون دانشجویان، طلاب، اساتید، دانش‌آموزان و .... هستند که منطقه هدف آن‌ها نیز مشخص است.

احمدوند با اشاره به اینکه برای هر یک از گروه‌های جهادی بسیج بسته کاری تعریف شده است، گفت: فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق محروم به دو صورت تجمیعی و مستقل انجام می‌شود که در قالب اردوهای 10 تا 20 روزه و یا برنامه‌های هماهنگ‌شده دو یا سه‌روزه است.

مسئول گروه‌های جهادی قرآنی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه فعالیت گروه‌های جهادی قرآنی بسیج ابتدا به حوزه برنامه‌های تخصصی قرآنی همچون مفاهیم آیات، انس با قرآن، سبک زندگی قرآنی و ... محدود می‌شد، اظهار کرد: چشم‌انداز پنج ساله‌ای در مجموعه سازمان بسیج برای این گروه‌ها در نظر گرفته شده است که تعداد آن‌ها به 500 گروه جهادی شناسنامه‌دار افزایش پیدا کند.

احمدوند تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور و فرمایش مقام معظم رهبری در مورد کمک مؤمنانه و مواسات و نیز ورود گروه‎‌های جهادی به عرصه خدمت، گروه‌های جهادی قرآنی بسیج نیز ضمن لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، از قالب تخصصی خارج و به سمت خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف مردمی هدایت شدند.

وی با بیان اینکه هر یک از این گروه‌ها به واسطه ارتباط فراوانی که با خیران و مؤسسات قرآنی مختلف در کشور داشتند، فعالیت‌های تأثیرگذاری را در حوزه خدمت‌رسانی به مردم داشته‌اند، گفت: فعالیت‌های مختلفی همچون کمک‌های بهداشتی، توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، تولید و توزیع داروهای گیاهی و ... از سوی گروه‎های جهادی قرآنی انجام شده است.

مسئول گروه‌های جهادی قرآنی سازمان بسیج مستضعفین، تصریح کرد: گروه‌های جهادی قرآنی علاوه بر کمک‌ها و حمایت‌های بهداشتی و معیشتی، برای تولید محتوا در فضای مجازی به منظور ایجاد انگیزه، امید و نشاط در جامعه برای مقابله و ایستادگی در برابر بحران ناشی از شیوع کرونا نیز فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha