برگزاری مرحله کشوری چهل‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن کریم در سمنان
کد خبر: 3934640
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

برگزاری مرحله کشوری چهل‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن کریم در سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برگزاری مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور نمایندگان استان سمنان در این مرحله خبر داد.

برگزاری مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، 21 آبانماه در سخنانی اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، تواشیح و همسرایی در دو منطقه غرب و شرق استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و بدون حضور جمعیت برگزار شده بود.

وی  با بیان اینکه در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات تعداد 267 نفر ثبت‌ نام کرده بودند که مسابقات در منطقه شرق و غرب استان برگزار شد، متذکر شد: مسابقات منطقه غرب استان در تاریخ 9 مردادماه به میزبانی شهرستان سمنان و مسابقات منطقه شرق استان در تاریخ 22 و 23 مردادماه به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار شد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، پس از برگزاری مسابقات شهرستانی نفرات اول تا سوم هر رشته که درمجموع 85 نفر بودند، به مرحله استانی مسابقات که در تاریخ 27 شهریور در شهرستان سمنان برگزار شد، راه یافتند.

تدینی با تأکید بر اینکه 31 نفر از شرکت‌کنندگان حائز رتبه‌های اول تا سوم مرحله استانی این دوره از مسابقات شده‌اند، یادآور شد: اما با توجه به سهمیه ابلاغی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از هر رشته هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان تنها یک نفر به مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سازمان اوقاف راه پیدا کردند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم به‌صورت حضوری، بر اساس تصمیم ستاد برگزاری مسابقات، بخش بانوان این دوره از مسابقات از تاریخ 18 آبان‌ماه به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور نفرات راه‌یافته به مرحله کشوری بر اساس جدول زمان‌بندی تعیین‌ شده برگزار شد که این مسابقات در استان سمنان با حضور سه نفر از برترین‌های استان در همان روز به پایان رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تأکید بر اینکه در بخش آقایان نیز بر اساس تصمیم ستاد برگزاری مسابقات و توافق فی‌مابین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما مسابقات از تاریخ 17 تا 22 آبان‌ماه به‌صورت ضبط آثار در صداوسیمای مراکز استان‌ها با حضور نفرات راه‌یافته به مرحله کشوری و بر اساس جدول زمان‌بندی تعیین‌ شده، برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: این بخش از مسابقات در استان با حضور پنج نفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های اذان، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ 20 جزء و حفظ کل در تاریخ 21 آبان‌ماه برگزار شد و فایل‌های ضبط‌ شده ارسالی در مراکز صداوسیما پس از تدوین در قالب برنامه تلویزیونی از شبکه قرآن و معارف سیما از تاریخ هشتم تا 15 آذرماه سال جاری داوری و نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha