خطر رسیدن به آمار هزار کشته کرونایی در روز وجود دارد / چرا کشور تعطیل نمی‌شود؟
کد خبر: 3935318
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
محسن هاشمی:

خطر رسیدن به آمار هزار کشته کرونایی در روز وجود دارد / چرا کشور تعطیل نمی‌شود؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به زودی خطر رسیدن به آمار هزار کشته در روز در کشور وجود دارد، به انتقاد از عدم تعطیلی کشور در شرایط کرونایی پرداخت.

خطر رسیدن به آمار هزار کشته در روز وجود دارد / چرا کشور تعطیل نمی‌شود؟به گزارش ایکنا به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، امروز 25 آبان ماه، در ابتدای دویست و چهل و هشتمین جلسه شورا با اشاره به روز کتابخوانی گفت: در کشور چند روز با عناوین روز عاشقان کتاب، اهدای کتاب، روز کتابخوانی و هفته کتاب برای مسئله کتاب در نظر گرفته شده است که نشان از اهمیت بسیار زیاد کتاب برای مردم ایران دارد و من این روز را تبریک می‌گویم.

هاشمی در ادامه سخنان خود افزود: ابتدا در مورد انعکاس اخبار مربوط به تخلفات در قراردادهای مشارکتی منطقه 5 شهرداری لازم است تشکر و تذکری داشته باشم. از دستگاه‌های نظارتی تشکر می‌کنم که پس از حدود دو دهه، به قراردادهای مدیریت شهری ورود کردند و جهت احقاق حق شهروندان مسائل را پیگیری می‌کنند. این نتیجه شفاف‌سازی، رویکرد نظارت مؤثر و تعامل مدیریت شهری در این دوره با دستگاه‌های نظارتی است که قراردادها و اقداماتی که در طول دهه گذشته اتفاق افتاده، به دقت مورد بررسی قرار گیرد و شورای پنجم از هرگونه برخورد غیر سلیقه‌ای، بدون تبعیض و مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی با تمامی متخلفان حمایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اما در این باره تذکری نیز به رسانه ملی دارم که در انعکاس این موضوع به گونه‎ای عمل کرده که مخاطب تصور می‌کند، تخلفات مربوط به این دوره مدیریت شهری است، در حالیکه بازرسی‌ها مربوط به این دوره است و تخلفات عمدتاً مربوط به قراردادهایی است که در دهه گذشته منعقد شده است و اگر در این دوره نیز قصور یا تقصیری صورت گرفته باشد، تداوم روند گذشته است و باید تمامی مقصران براساس نقش و تأثیر خود در تخلفات مورد پیگرد و مجازات قرار گیرند.

هاشمی افزود: انتظار ما از صدا و سیما آن است که علاوه بر آنکه فرصت پاسخگویی به مسئولان فعلی مدیریت شهری در شفاف‌سازی این پرونده‌ها را فراهم کند، به پرونده‌های بسیار بزرگتری در شهرداری که سال‌هاست توسط دادسرای نیروهای مسلح و سایر نهادهای نظارتی تحت بررسی است و شهروندان از شورای شهر انتظار ارائه اطلاعات درباره آن دارند، نیز بپردازد و به افکار عمومی درباره آن گزارش دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: نکته دیگر در مورد روند افزایشی پاندمی کرونا در تهران و کشور است که به گفته مسئولان وزارت بهداشت، به زودی خطر رسیدن به آمار هزار کشته در روز در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: محدودیت‌هایی که در هفته گذشته توسط ستاد ملی کرونا، ایجاد شد عملا تأثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده است بلکه با کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل ونقل عمومی، فقط موجبات افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست، فراهم شده است. پیشنهاد شورای شهر تهران، تعطیلی دو هفته‌ای تمامی فعالیت‌های غیرضروری به شکل کامل است که تردد شهروندان را کاهش دهد و ریاست محترم جمهور اطمینان داشته باشند که این پیشنهاد توسط کمیسیون تخصصی سلامت شورای شهر تهران مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از تأیید در ستاد مقابله با کرونای تهران به تأیید استانداری تهران نیز رسیده است و کاملاً پخته است.

همچنین، در ادامه این نشست، حجت نظری، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران، نیز طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد استاد فریحی، گفت: ابتدا گرامی می‌دارم ایام فوت آیت‌الله علامه طباطبایی(ره) و مجدد تسلیت می‌گویم درگذشت استاد دکتر فیرحی و همچنین، هفته و روز کتابخوانی را تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: تذکر امروز بنده، تکرار تذکری است که هفته گذاشته بنده و تعدادی از همکارانم در شورای شهر در مورد تعطیلی تهران مطرح کردیم. مجبور شدم امروز تذکرم به دولت را در مورد عدم تعطیلی دو هفته‌ای تهران تکرار کنم، چراکه متأسفانه همچنان ترتیب اثر داده نشده است.

وی افزود: جای تعجب دارد که نمایندگان مردم در شورای شهر تهران با این تعطیلی موافقند. استاندار تهران نیز در مصاحبه‌ای که انجام داده، گفته که با این تعطیلی موافق است. آقای واعظی که رئیس دفتر رئیس‌جمهور است و باید به امور دفتر رسیدگی کند، اما باتوجه به اینکه در تمام امور از سیاست خارجی تا موارد داخلی اظهار نظر می‌کنند، در این مورد نیز مصاحبه کرده و گفته‌اند که رئیس‌جمهور نیز موافق تعطیلی است.

نظری افزود: حالا اینجا سؤال اساسی که پیش می‌آید، این است که پس واقعا ناراضی کیست؟ وقتی مردم، نمایندگان مردم در شورا، استانداری و رئیس‌جمهور نیز راضی هستند، ناراضی چه کسی است و چرا واقعا شهر تهران تعطیل نمی‌شود؟

نظری در ادامه گفت: چه تعداد از شهروندان تهرانی باید هر روز جلوی چشم ما پرپر شوند تا به این نتیجه برسید که باید شهر تعطیل شود؟ واقعا نمی‌دانم دولت دنبال چیست و این میزان از عدم شفافیت تا کجا باید ادامه پیدا کند؟ بالاخره بگویند اگر همه موافقند، چرا شهر تعطیل نمی‌شود و چه اتفاقی باید رخ دهد که ما فکر کنیم بحران است؟

وی بیان کرد: اگر در شرایطی که میزان فوتی‌های روزانه در تهران بیشتر از یک هواپیما شده و هنوز به این نتیجه نرسیده‌اید که شرایط بحرانی است، پس دیگر باید چه اقدامی انجام شود که بگوییم ما به بحران رسیده‌ایم. به دولت تذکر جدی می‌دهم و امیدوارم که ترتیب اثر داده شود. شهر تهران با درنظر گرفتن شرایط ممنوعیت ورود و خروج باید به مدت معلومی تعطیل اعلام شود.

انتهای پیام
captcha