معرفی برنامه‌های اجرایی کانون امام رضا(ع) شهرستان گرمه
کد خبر: 3936863
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

معرفی برنامه‌های اجرایی کانون امام رضا(ع) شهرستان گرمه

طرح ایران قوی و جشنواره مصباح‌الهدی از جمله برنامه‌های اجرایی کانون امام رضا(ع) شهرستان گرمه است که با مشارکت نهادهای فرهنگی تبیین و اجرا می‌شود.

از تبیین طرح «ایران قوی» تا هم‌افزایی در اجرای جشنواره قرآنی «مصباح الهدی»رسول متین، مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) گرمه، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، همزمان با هفته بسیج، ضمن گزارشی از فعالیت‌های این کانون در راستای هم‌افزایی ارکان مسجد به ویژه پایگاه‌های مقاومت بسیج، اظهار کرد: برای ارتقا فعالیت‌های کانون‌ها، جلسات هم‌اندیشی با حوزه‌های تاثیرگذار و نهادهای مختلف و  همچنین نشست‌های آموزشی فعالان مسجدی برگزار شده است.

وی افزود: نشست هم‌اندیشی با حضور حجت‌الاسلام تاتاری امام جمعه گرمه و نیز نشست‌های توجیهی در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهایی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، آموزش‌و‌پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران شهرستان، اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار شد و در آن مسایل و راهکارهای تعاملی ارکان مسجد مورد بحث قرار گرفت.

متین اضافه کرد: بر این اساس در کنار تبیین طرح «ایران قوی» و ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، جشنواره قرآنی «مصباح‌الهدی» با مشارکت نهادهای مختلف برنامه‌ریزی شده که برندگان آن به مسابقات قرآنی مدهامتان کشوری معرفی می‌شوند. علاقه‌مندان از ابتدای آذر تا هفتم این ماه فرصت دارند تا آثار خود را در بخش‌ها و رشته‌های مختلف این جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: فایل صوتی قرائت ترتیل به یکی از سبک‌های اساتید مطرح قرآنی «عبدالباسط عبدالصمد»، «شحات محمد انور»، «محمد صدیق منشاوی»، «مصطفی اسماعیل» و «حامد شاکرنژاد» از آیه‌های سوره مبارکه انعام آیه ۱ تا ۵، سوره مبارکه مائده آیه ۱ و ۲ و نیز سوره مبارکه اعراف آیه ۱ تا ۸ به صورت انتخابی به شماره‌های  09219791753 و  09150042532 در پیام‌رسان تلگرام ارسال شود.علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر از بخش حفظ جزء سی‌ام و اذان این مسابقات با شماره 09916667538 تماس بگیرند.

متین  اضافه کرد: از دیگر اقدامات کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) گرمه، حضور در نقاط روستایی، برگزاری نشست با افراد معتمد با هدف توانمندسازی قابلیت‌های مسجدی، اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه در شرایط محدودیت‌های کنونی و مقابله با شیوع ویروس کرونا و توجه به فضای مجازی با معرفی سامانه بچه‌های مسجد اشاره کرد.

وی همچنین از برگزاری نشست آموزشی ویژه مدیران کانون‌های گرمه با حضور نمایندگان از ستاد استانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی ویژه رابطان کانون‌ها خبر داد.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) گرمه، سال گذشته در نخستین رویداد ملی فهما موفق به کسب بیش از 12 هزار امتیاز شد و بین کانون‌های برتر استان قرار گرفت.

 

انتهای پیام
captcha