متولی رسیدگی به پرونده خانواده شهدای مدافع سلامت کیست؟
کد خبر: 3939993
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

متولی رسیدگی به پرونده خانواده شهدای مدافع سلامت کیست؟

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی با اشاره به آخرین تعداد شهدای مدافع سلامت، از شرایط نامناسب و فقدان رسیدگی به خانواده این شهدا و نبود متولی مشخص برای این پرونده انتقاد کرد.

آخرین آمار شهدای مدافع سلامت/ شرایط نامناسب و عدم رسیدگی به خانواده شهداحسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با آخرین آمار شهدای مدافع سلامت در کشور اظهار کرد: هنوز شخص یا ارگانی متولی جمع‌آوری آمار این افراد نشده، اما براساس پیگیری‌ها، تعداد شهدا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر است.

وی با انتقاد از شرایط نامناسب خانواده شهدای سلامت، تصریح کرد: متأسفانه به شرایط این خانواده‌ها رسیدگی نمی‌شود. براساس قانونی که در کشور برای اموات وجود دارد، به محض فوت یک شخص تمامی حساب‌های مالی او تا زمان انحصار وراثت بسته می‌شود، حقوق آن‌ها نیز پرداخته نمی‌شود. به همین دلیل وضعیت مالی بسیاری از این خانواده‌ها بغرنج است و حتی هزینه‌های این خانواده‌ها در حال حاضر از سوی پدر و مادر‌ شهدا پرداخت می‌شود، یا برخی خانواده‌ها برای هزینه‌های جاری خانواده مجبور به فروش وسایل خانه شده‌اند. متأسفانه ارگانی برای حل این مشکل پا پیش نگذاشته و هنوز هم بخش‌نامه رسیدگی به این خانواده‌ها به جایی نرسیده است.

کرمانپور به تشریح وضعیت کنونی کادر درمان کشور پرداخت و گفت: محدودیت‌های دوهفته‌ای و تغییر وضعیت برخی استان‌ها از قرمز به نارنجی، موجب شد تا مراجعه به بیمارستان‌ها تا حدودی کاهش یابد و تمدد اعصاب کادر درمان را به همراه داشته باشد. حال که این تعطیلی تمام شده است امیدواریم وضعیت دوباره بدتر نشود و پیک چهارم را شاهد نباشیم.

وی یادآور شد: در موج اول بیماری نه بیماری را می‌شناختیم و نه روش درمان آن را؛ وسایل محافظتی هم نداشتیم. پیک دوم به دلیل بازگشایی‌ها و مماشات دولت و مردم نیز از خردادماه به وجود آمد. مسائل مدیریتی جامعه و اقتصاد نقش عمده‌ای در به وجود آمدن پیک سوم داشته است و نقش مردم در به وجود آمدن این پیک بسیار کم‌رنگ است. در حالی که بسیاری از کشور‌ها هنوز پیک دوم را تجربه نکرده‌اند ما پیک سوم را طی کرده و به پیک چهارم می‌رسیم و اگر به این پیک برسیم، زبانزد دنیای شرق و غرب خواهیم شد.
انتهای پیام
captcha