پرستاران آسایش خود را قربانی سلامت جامعه کرده‌اند
کد خبر: 3942146
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
محسن هاشمی:

پرستاران آسایش خود را قربانی سلامت جامعه کرده‌اند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پرستاران آسایش خود را قربانی سلامت جامعه کرده‌اند، اظهار کرد: تعداد فراوانی از زنان و مردان پرستار کشور در مبارزه با کرونا به این بیماری مبتلا شده و بخشی از آن‌ها نیز به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در ابتدای دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورا با اشاره به روز ولادت حضرت زینب(س) گفت: فرارسیدن ولادت عقیله بنی‌هاشم، دخت فاطمه زهرا(س)، زینب کبری(س) و روز پرستار را گرامی داریم.

وی ادامه داد: شجاعت، فصاحت، بلاغت و درایت حضرت زینب(س) در رهبری مبارزه سیاسی و روشنگری علیه استبداد اموی، نمونه‌ای تکرار نشدنی از نقش زن در جامعه است که می‌تواند الگوی زنان آزاده جهان قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه امسال روز پرستار نیز در یک سالگی ورود بیماری کرونا به کشور شرایطی خاص دارد، گفت: پرستاران خط مقدم و زحمتکش‌ترین قشر جامعه در مبارزه با کرونا و رسیدگی به بیماران هستند و تعداد فراوانی از زنان و مردان پرستار به کرونا مبتلا شده و بخشی از آن‌ها نیز به شهادت رسیده‌اند. این عزیزان آرامش و آسایش خود را در پای سلامت جامعه قربانی کردند.

هاشمی در ادامه با اشاره به فرارسیدن شب یلدا، طولانی‌ترین شب سال افزود: امشب در سنت ایرانی، شب یلدا نام گرفته است، شب یلدا، نقطه طلوع امید است، شبی است که در تاریکی، امید به روشنی موجب دلگرمی و همدلی می‌شود و ایرانیان بلندترین شب سال را سپری می‌کنند تا قدم به قدم به روشنایی نزدیک شوند.

وی افزود: امسال اگرچه به دلیل پاندمی کرونا، ناگزیر هستیم که یلدا را دور از دوستان و خانواده جشن بگیریم، اما امید به پایان کرونا به امیدهایمان افزوده شده است و امیدواریم یلدای امسال نقطه عطف و حرکتی به سوی پایان این سال‌های سخت برای جامعه ایران باشد و زمستان تحریم وخودتحریمی و ناکارامدی، جای خود را به بهار رونق و رفاه برای مردم ایران بدهد.

هاشمی در پایان یادآور شد: تنها مسیر عبور از این شرایط سخت، همدلی و وحدت مردم و تمرکز مسئولان برحل مشکلات به جای اختلاف سلیقه و کشمکش‌های سیاسی است که می‌تواند رمز عبور از تاریکی به سوی روشنایی و از یلدا به نوروز باشد.

انتهای پیام
captcha