عملکرد جمعیت هلال‌احمر لرستان در ایام کرونا
کد خبر: 3942812
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
در نشست خبری مجازی تشریح شد؛

عملکرد جمعیت هلال‌احمر لرستان در ایام کرونا

رئیس جمعیت هلال‌احمر لرستان با تشریح فعالیت‌های این جمعیت در شرایط کرونا، گفت: بیش از هفت هزار بسته غذایی توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان بین نیازمندان توزیع شده است.

ارسال شود/اقدامات هلال‌احمر لرستان در ایام کرونابه گزارش ایکنا از لرستان، صارم رضایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر لرستان، دوم دی‌ماه، در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان، با تشریح فعالیت‌های این جمعیت در شرایط کرونا، اظهار کرد: کرونا بر بخش‌های مختلفی از زندگی، اقتصاد و سلامت مردم آسیب وارد کرده است و هلال‌احمر بر اساس رسالت خود در سه حوزه امدادرسانی، درمان و پیشگیری فعالیت دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های جمعیت هلال‌احمر لرستان در راستای راه‌اندازی داروخانه این جمعیت در استان با هدف تأمین داروهای بیماران خاص، گفت: در حال حاضر با صدور مجوز کمیسیون ماده ۱۲ وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو، داروخانه جمعیت هلال‌احمر لرستان راه‌اندازی می‌شود.

رضایی با اشاره به کمک‌های جمعیت هلال‌احمر لرستان به بیماران خاص از جمله در شرایط شیوع کرونا، افزود: برای مددجویانی که توان هزینه درمان بیماری خاص خود را ندارند، یک میلیارد تومان برای تأمین داروهای این افراد هزینه شده است و به ۴۰ بیمار کرونایی که استطاعت مالی نداشتند کمک‌های نقدی اعطا شده است.

توزیع هفت هزار بسته معیشتی

رئیس جمعیت هلال‌احمر لرستان با تأکید بر اینکه در بحث کرونا، هلال‌احمر بخشی از اقدامات پیشگیرانه را بر عهده دارد، ادامه داد: در این راستا پویش نذر سلامت اجرا و با تحویل ماسک به هیئت‌های مذهبی و طرح‌های آمران سلامت و ناظران سلامت اقدامات پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا توسط این جمعیت در لرستان اجرایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر لرستان، یادآور شد: اجرای طرح خدمات بشردوستانه، غربالگری در ورودی و خروجی شهرها، اعزام اکیپ‌های حمایت روانی، فرهنگی و درمانی در قالب تیم‌های سحر و سحاب، مشارکت جوانان جمعیت هلال‌احمر در ضدعفونی معابر، اماکن عمومی و مسیرهای پرتردد در سطح استان و مشارکت در طرح شهید سلیمانی گوشه‌ای از فعالیت جوانان جمعیت هلال‌احمر لرستان است.

خرید و فروش چادر هلال‌احمر پیگرد قانونی دارد

رضایی به توزیع ۷ هزار بسته معیشتی بین محرومان شناسایی شده این استان در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا توسط جمعیت هلال احمر لرستان اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر، رئیس کارگروه امداد و نجات است که در تمام بحران‌ها نقش اساسی دارد به طوری‌که نجات جان افراد، اولویت نخست در شرایط بحران است.

وی با بیان اینکه اینکه برای انبارهای هلال‌احمر استانداردهای خاصی تدوین شده است، تصریح کرد: در شرایط معمولی باید دو درصد ظرفیت انبارها از اقلام امدادی دپو شود تا به محض هر حادثه‌ای هلال‌احمر در بحث امدادرسانی و آذوقه‌رسانی، مشکلی نداشته باشد از طرفی اقلام هلال‌احمر شناور است و در شرایط بحرانی امکان جابجا کردن اقلام انبارهای این جمعیت از استانی به استان دیگر وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر لرستان با تأکید بر اینکه فروش چادر هلال‌احمر به هر نوعی تخلف است و پیگرد قانونی است، گفت: چادرها در شرایط بحرانی و به‌صورت کمپ برپا می‌شود و فقط در شرایط خاص چادر انفرادی داده می‌شود، اما برخی سودجویان چادرهایی که بین افراد آسیب‌دیده توزیع می‌شود و به قیمت اندکی خریداری کرده و در جاهای دیگر، با چند برابر گران‌تر می‌فروشند.

انتهای پیام
captcha