یادمان کلان سردار شهید سلیمانی در باغ‌موزه همدان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3942877
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹

یادمان کلان سردار شهید سلیمانی در باغ‌موزه همدان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از راه‌اندازی یادمان کلان شهدای مدافع حرم با محوریت سردار شهید سلیمانی در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان خبر داد.

یادمان کلان سردار شهید سلیمانی در باغ‌موزه همدان راه‌اندازی می‌شودمهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه بزرگداشت شخصیت سردار سلیمانی نباید به یک هفته خلاصه شود، افزود: اندیشه جهانی ایشان باید در طول سال گفتمان سازی شده و حرکت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی برای شناختن ابعاد مختلف شخصیت ایشان باید شکل بگیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی شکل‌گرفته و اندیشکده‌ای در نیروهای مسلح ایجاد شده تا تفکر شهید سلیمانی بررسی شود. 

ظفری تصریح کرد: پرداختن به موضوع فعالیت‌های هنری و پژوهشی ایشان باید متفاوت دیده شود. یادمان کلان شهدای مدافع حرم که با محوریت سردار سلیمانی در باغ‌موزه استان همدان شکل می‌گیرد در حال حاضر طراحی‌های اولیه و کارهای مقدماتی آن انجام شده و محل یادمان مشخص است و به شکل غرفه‌های مختلف اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تهیه یادمان، خاطرات شهید سلیمانی از سطح کشور باید جمع‌آوری شود و تفکر و شخصیت ایشان بر اساس روایات و مبانی دینی و احادیث بررسی شود که این کار مستلزم مطالعه کارشناسان متعدد است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تأکید کرد: تهیه و ایجاد این یادمان یک طرح کشوری است و تنها مربوط به استان همدان نیست، اتمام این کار نیز بستگی به فعالیت طراحان و کارهای هنری آن‌ها دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این یادمان یک طرح کشوری است، یادواره‌های مختلف کشوری نیز در این یادمان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha