حضرت زهرا(س)؛ پرچمدار دفاع از ولایت / «نذر رهایی» به كمك زندانیان نیازمند آمد
کد خبر: 3943957
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

حضرت زهرا(س)؛ پرچمدار دفاع از ولایت / «نذر رهایی» به كمك زندانیان نیازمند آمد

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس، حضرت زهرا(س) را پرچمدار درس ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت توصیف و بر لزوم پاسداشت ایام فاطمیه تأكید كرد و گفت: در ایام شیوع كرونا در شهرهایی كه وضعیت قرمز ندارند، برگزاری مراسم‌های دهه فاطمیه با رعایت پروتكل‌های بهداشتی بلامانع است.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: اهمیت برگزاری دهه فاطمیه از نظر علما بسیار زیاد است و بر روی آن تأكید فراوانی شده است.

وی، حضرت زهرا(س) را پرچمدار درس ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت توصیف كرد و افزود: اگر مسلمانان در آن زمان در اقدامات حضرت زهرا(س) تدبر كرده بودند، هیچ‌گاه عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و شیعه دچار حوادث تلخ نمی‌شد.

محمدیان با تأكید بر اینكه با این تفاسیر برگزاری مراسم‌ها و بزرگداشت دهه فاطمیه بسیار زیاد است، گفت: در ایام شیوع كرونا در شهرهایی كه وضعیت قرمز ندارند، برگزاری مراسم‌های دهه فاطمیه با رعایت پروتكل‌های بهداشتی بلامانع است كه البته این مراسم‌ها باید با رعایت مواردی نظیر اجرا در فضای باز یا دارای سقف بلند، استفاده از ماسك و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همراه باشد.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس اظهار كرد: یكی دیگر از اقدامات هیئات مذهبی در ایام فاطمیه و بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها و دهه بصیرت، توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان است كه طی این ایام چند ده هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع خواهد شد.

وی بیان كرد: همچنین برای سالگرد شهادت شهید سلیمانی به هیئات مذهبی تأكید شده است كه همكاری‌های لازم را با پایگاه‌های مقاومت بسیج و هر نهاد اجتماعی و دولتی كه برای زنده نگه داشتن شهدای مقاومت و خصوصاً شهید سلیمانی و شهید ابومهندس تلاش می‌كند، داشته باشند.

محمدیان با بیان اینكه در این ایام هیئات مذهبی در برپایی موكب‌ها، نمایشگاه‌ها، اجرای یادمان‌ها و ایجاد فضای معنوی در سطح شهرها، چاپ و پخش پوستر فعالیت دارند، گفت: شهدای مقاومت حق زیادی به گردن جوامع بشری به‌خصوص آزادی‌خواهان و مسلمانان دارند لذا نباید در تجلیل از این شهدا عقب بیفتیم.

وی از اجرای پویش‌های مختلفی در ایام بزرگداشت شهادت سردار دل‌ها توسط هیئات مذهبی خبر داد و گفت: یكی از این پویش‌ها «نذر رهایی» است كه برای آزادسازی جرائم غیرعمد به نیت شهید سلیمانی در سطح استان اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha