حاج قاسم سلیمانی شهید‌گونه و مکتب‌ساز زندگی کرد
کد خبر: 3944675
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
در نشست سردار چگونه مکتب شد تبیین شد/

حاج قاسم سلیمانی شهید‌گونه و مکتب‌ساز زندگی کرد

نشست تخصصی «سردار سلیمانی چگونه یک مکتب شد؟» به همت جهاد دانشگاهی استان خراسان شمالی و با حضور تنی چند از مسئولان استانی برگزار و در آن به ویژگی‌های مکتب‌ساز و ارزشمند حاج قاسم سلیمانی تاکید شد.

زندگی شهید‌گونه سردار دلهابه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدامین مرادی، معاون سیاسی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، دهم دی ماه، در نشست تخصصی «سردار سلیمانی چگونه یک مکتب شد؟» که در جهاد دانشگاهی استان با حضور احمدرضا یزدانی یکی از همرزمان سردار دلها و مدافعان حرم و محمد شیخ‌زاده رئیس بسیج اساتید خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیدن در راه دفاع از وطن بود، بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه در یک جمله زیبا که می‌گفت تا کسی شهید نباشد شهید نمی‌شود شرط به شهادت رسیدن را شهید گونه زندگی کردن فرد می‌دانست.

وی با بیان اینکه شهادت باید از اخلاق و رفتار فرد استشمام شود، اظهار کرد: صحبت‌های سردار دل‌ها باید برای نسل جوان تبیین شود  و در وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی به درستی راه انسجام نظام جمهوری اسلامی ترسیم شده است.

مرادی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی ویژگی تمام شهدا را یک جا در خود داشت، افزود: یکی از ویژگی‌های بارز سردار دلها اطاعت محض از ولی امر خود بود که این نشان می‌دهد باید در زندگی خودمان دین به عنوان پایه و اساس قرار گیرد تا بتوانیم مسیر درست را به خوبی تشخیص دهیم.

معاون سیاسی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی برای حفظ آزادی استقلال و کمک به مظلومین به شهادت رسید، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی هر زمان که با دست خالی در میدان نبرد حضور پیدا می‌کرد، امید به خدا را هرگز فراموش نمی‌کرد و همین اعتماد و اعتقاد به خداوند نجات دهنده سردار دلها بود.

وی با بیان اینکه راه و روش شهید حاج قاسم سلیمانی حتی پس از شهادت ادامه دارد، افزود: در هیچ برهه و زمانی اینگونه نبوده است که اگر عَلَمی بر زمین افتاد دیگر برداشته نشود. درطول  انقلاب اسلامی بهترین، بزرگترین و همراه‌ترین‌ها را از دست دادیم و تاکنون ۱۷۰۰۰ شهید ترور را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم اما این شهادت‌ها هیچ خللی در مسیر انقلاب ایجاد نکرده است.

مرادی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی پس از به شهادت رسیدن هر کدام از شهدای ترور این موضوع را مطرح کردند که دیگر ایران نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، تصریح کرد: پس از شهادت سردار دلها نیز تبلیغات دروغین دشمنان انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد اما جوانان نخبگان و آزادگان این انقلاب اسلامی هرگز اجازه ندادند که پرچم سردار دلها بر روی زمین بماند.

معاون سیاسی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی تاکید کرد: معلمان و اساتید نظام جمهوری اسلامی ایران باید بتوانند آنگونه که در شأن شهدای نظام است مکتب و روش آنان را برای نسل جوان تبیین کنند.

مرادی با اشاره به اینکه همان اندازه که سردار سلیمانی به ولی امر خود ارادت داشت، مقام معظم رهبری نیز به سردار دلها ارادت خاصی دارند، اظهار کرد: نمازی که مقام معظم رهبری بر پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی همراه با اشک خواندند، نشان دهنده ارادت ایشان به سردار دلها بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود تاکید کردند که آمریکا مانند یک کوه یخی دره حال آب شدن است، افزود: آمریکا هفت تریلیون دلار در عراق هزینه کرد اما آنچه باقی ماند رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

تدریس وصیت نامه سردار دل‌ها در مدارس

احمدرضا یزدانی، یکی از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب اخلاص و توکل است، اظهار کرد: وصیت نامه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی یک سند افتخار برای نظام است؛ باید وصیت نامه او در مدارس ایران تدریس شود تا نسل جوان با راه و روش سردار دل‌ها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه سنگینی ادامه راه شهید سلیمانی به دوش دانشگاهیان و افسران جنگ نرم است، افزود: در ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷ به اعتراف دشمنانه انقلاب اسلامی قرار بود پیروزی انقلاب را نبینیم اما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را آماده کردند و در این بیانیه مسیر چهل سال دوم انقلاب اسلامی را ترسیم کردند.

وی با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی را نه تنها ما ایرانیان بلکه تمام آزادی‌خواهان دنیا شناختند، افزود: تمام افرادی که در مسیر عدالت خواهی و مقابله با ظلم گام برمی‌دارند در کشور عزیزمان و همچنین دیگر کشورهای دنیا به خوبی از پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی استقبال کردند.

یزدانی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده درون اتاق نبود، افزود: شهید سلیمانی همیشه خود در جبهه مقاومت خط شکن بود و هر زمان که گره‌ای در کار ایجاد می‌شد خود پیش‌تر از دیگر هم‌رزمان در خط مقدم حضور پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه درایت شهید حاج قاسم سلیمانی در آزادسازی نبل‌الزهرا تحسین برانگیز بود، اظهار کرد: در عملیات آزادسازی نبل‌الزهرا دشمن تمام تلاش خود را برای از دست ندادن این منطقه به کار گرفته بود اما شهید سردار حاج قاسم در این عملیات با درایت خوبی که داشتند، توانستیم آزادسازی منطقه را با موفقیت به پایان برسانیم.

یزدانی در یکی از خاطرات خود با شهید حاج قاسم سلیمانی در عملیات آزادسازی نبل‌الزهرا که در اسفند ۹۳ انجام شد، اظهار کرد:  شهید سلیمانی به علت اینکه مدت زمان بسیار طولانی را نخوابیده بود نیم ساعت پیش از عملیات نشسته به خواب رفته بودند که ابواحمد فرمانده عملیات برای این که سردار را بیدار نکند رمز عملیات را خود اعلام کرد و پس از آن سردار سلیمانی با صدای آتش بیدار شد از این که خودمان بیدارشان نکردیم بسیار ناراحت شدند چراکه اعتقاد داشتند باید در تمام عملیات‌ها و شرایط حساس خودشان جلوتر از بقیه در حرکت باشند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی اعتقاد داشتند که اگر خودشان رمز عملیات را اعلام کنند موجب افزایش انگیزه در بین نیروها می‌شد و از همین جهت همیشه فرمانده میدان عمل بود.

یزدانی با اشاره به اینکه در عملیات آزادسازی جنوب حلب نیز این ماجرا اتفاق افتاد، بیان کرد: زمانی که همه خواب بودند سردار دلها موتور را برداشتند و به تنهایی به سمت خط مقدم حرکت کردند و هر زمان که از سردار می‌خواستیم تنها به جایی نروند میگفتن زمانی که من به شهادت برسم محافظان کاری از دستشان بر نمی‌آید.

سردار سلیمانی محبوب‌ترین شخصیت ایران

محمد شیخ‌زاده، رئیس بسیج اساتید خراسان شمالی، در ادامه این نشست با اشاره به اینکه بر اساس نظرخواهی مراکز تحقیقاتی جهان بین اسامی اعلام شده از سوی این مرکز تحقیقاتی، محبوب‌ترین شخصیت در ایران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام شد، بیان کرد: شهید سلیمانی بیش از ۹۰ درصد محبوبیت را در ایران به خود اختصاص داد و این موضوع برای دشمنان انقلاب اسلامی نیز آشکار بود که شهید سلیمانی بر قلب‌های مردم حکومت می‌کند و از همین جهت لقب سردار دلها برازنده وی بود.

وی با بیان اینکه در سال‌های بسیاری که به تحقیقات در حوزه رهبری حضرت امام خمینی (ره) پرداختم مصداق کامل رهبری را در شهید سردار سلیمانی پیدا کردم و یکی از مهمترین مسائل در شرط رهبری انگیزه الهی است که شهید سلیمانی انگیزه الهی بسیار قوی را در خود داشتند.

وی با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد در جامعه حکومت کند باید بتواند حاکم قلب‌های مردم باشد، تأکید کرد: در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی حکومت بر قلبها با انگیزه الهی انجام شده است.

شیخ‌زاده یکی دیگر از از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی، اخلاص در عمل و رفتار بیان کرد و گفت: شهید سلیمانی همیشه در کار خود احساس تکلیف داشت و در حال حاضر نیز دانشجویان و نسل جوان ما باید بدانند که در هر زمان از زندگی انجام به تکالیف یکی از وظایف اصلی آنان است.

رئیس بسیج اساتید خراسان شمالی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در مباحث مربوط به رزم مدیریت و فرماندهی توانمندی بسیار زیادی داشتند و یکی از مهمترین خصیصه‌های سردار دلها احسان و نیکوکاری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بالاترین نعمت‌های دین اصل ولایت است، تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی ولایت‌پذیری را در عمل نشان داد و اگر به روش و صحبت‌های شهید سلیمانی به خوبی دقت شود راه را به ما نشان داده است.

شیخ زاده با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به مسئله تربیت جوانان انقلابی بسیار تاکید شده است، اظهار کرد: تمام شهدا در بستر مناسبی تربیت شدند و شهید گونه زندگی کردن و از همین جهت لازم  است تا به خوبی راه و روش آنان را بشناسیم و فرزندان خود را با همین الگو تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مولفه‌های قدرت مسیر علم و پژوهش است، افزود: اگر از نظر علمی و پژوهشی در سطح بالایی قرار بگیریم راه را به خوبی تشخیص داده‌ایم همانگونه که شهید تهرانی میگوید هر انسانی به اندازه سعی و تلاش خود به نتیجه می‌رسد.

رئیس بسیج اساتید با تاکید بر اینکه قدرت موشکی ما تمام ابرقدرت‌های دنیا را ترسانده است، اظهار کرد: در جامعه خود باید به این خودباوری برسیم که ایران اولین قدرت جهان می‌شود و این تنها با تکیه بر توانمندی‌های داخلی محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خاورمیانه قلب جهان است، افزود: ابرقدرت‌های دنیا به هر دلیلی می‌خواهند در این منطقه حضور داشته باشند اما هدف ما حکومت به دیگر ملت‌ها و کشورها نیست و فقط می‌خواهیم استقلال و آزادی خود را داشته باشیم و نیاز نباشد که زیر سلطه غرب و شرق برویم.

شیخ زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر مسئولیت بزرگی به عهده جوانان و دانشگاهیان است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را می‌کنند تا امید را از جوانان ما بگیرند چون می‌ترسند اگر نسل جوان امیدوار و با توکل داشته باشیم قطعاً نظام اسلامی قدرتمندی شکل می‌گیرد و از همان لحظه باید شاهد فروپاشی قدرت‌های جهان باشیم.

انتهای پیام
captcha