انتقاد نماینده حزب‌الله از مداخله آمریکا در ترسیم مرزهای لبنان
کد خبر: 3945534
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

انتقاد نماینده حزب‌الله از مداخله آمریکا در ترسیم مرزهای لبنان

نماینده فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان از مداخله آمریکا در ترسیم مرزهای لبنان انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، حسین الحاج حسن، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، اعلام کرد که واشنگتن در ترسیم مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی دخالت می‌کند.

وی افزود: مداخله‌های آمریکا شامل ترسیم مرزهای دریایی، پرونده نفت و حتی عزل و نصب‌های اداری در مؤسسات دولتی لبنان می‌شود. 

او جزئیات بیشتری درباره این مداخله‌ها ارائه نکرد و دولت لبنان یا طرف آمریکایی نیز تا کنون اظهار نظری درباره اظهارات این نماینده حزب‌الله مطرح نکرده‌اند.

در ماه اکتبر گذشته به دنبال منازعات لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای در دریای مدیترانه که غنی از نفت و گاز است، مذاکراتی غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا برای ترسیم مرزهای دریایی لبنان انجام شد.

اما پس از برگزاری ۴ جلسه از این مذاکرات، برگزاری جلسه پنجم که قرار بود دوم دسامبر گذشته(12 آذر) برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد.

پیش‌تر، روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار گزارشی در خصوص روند مذاکرات میان هیئت‌های لبنانی، آمریکایی و صهیونیستی نوشته بود: تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منحرف کردن این مذاکرات و کشاندن آن به سمت دیگر مسائل بی‌نتیجه بوده است.

همین مسئله باعث شد تا خشم سفیر آمریکا در لبنان و هیئت صهیونیستی در ناقوره برانگیخته شود.
انتهای پیام
captcha