انس با قرآن مهم‌ترین ابزار موفقیت در زندگی است
کد خبر: 3946731
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

انس با قرآن مهم‌ترین ابزار موفقیت در زندگی است

یک قاری قرآن استانی گفت: انس با قرآن یکی از مهم‌ترین ابزارهای موفقیت در زندگی انسان است و افرادی که به این موضوع توجه می‌کنند، گام بزرگی در راستای کسب مدارج بالا برمی‌دارند.

تلاوت قرآن در بیت مقام معظم رهبری از آرزوهای دیرینهمهدی شکفته، یک قاری قرآن از خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه از 9 سالگی در حوزه قرائت قرآن فعالیت خود را آغاز کرده‌ام، ادامه داد: مادرم مهم‌ترین دلیل علاقه‌مندی بنده برای شروع فعالیت‌های قرآنی، بود و از آنجایی که ایشان معلم قرآن است، همیشه کتاب الهی یکی از بخش‌های زندگی ما شناخته می‌شود و خانواده اولین انگیزه ‌ام برای ورود به فعالیت‌های قرآنی بود.

این قاری قرآن با تأکید براینکه انس با قرآن یکی از ابزار موفقیت در تمام مراحل زندگی است، اظهار کرد: وقت گذاشتن برای آموختن قرآن نه تنها موجب ضعف در درس و تحصیل نمی‌شود بلکه کمک کننده است و بنده نیز با تمام وقتی که برای آموختن قرآن می‌گذارم به لطف کلام خدا جزو شاگردان نمونه مدرسه هستم و اطمینان دارم هرکسی در این مسیر گام برمی‌دارد لطف خداوند شامل حال او می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به هم سن و سالان خود توصیه می‌کنم در سنین پایین‌تر یادگیری  قرآن را شروع کنند، بیان کرد: افرادی که در هر مسیری گام می‌دارند و می‌خواهند در آن مسیر موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند باید صبر و تحمل بسیاری را داشته باشند و شک نداشته باشند  موفقیتی که در پایان به دست می‌آید تمام سختی‌ها را به آسانی تبدیل می‌کند.

شکفته با تأکید براینکه در حوزه‌های قرآنی باید افرادی در رأس امور قرار گیرند که بتوانند نسل جوان را به یادگیری کلام خداوند ترغیب کنند، اظهار کرد: در مدرسه به عنوان عضو کوچکی از این جمع قرآنی، همه تلاش خودم را برای گسترش فرهنگ قرآنی و تشویق هم سن و سالان به کار می‌گیرم و امیدوارم روزی برسد که همه نوجوانان  در این امر قدم بردارند.

این قاری قرآن در خصوص یادگیری حرفه‌ای قرائت و کمبودهای استان، تصریح کرد: متأسفانه شرایط خراسان شمالی برای حضور مربیان حرفه‌ای در حوزه آموزش‌های قرآنی مناسب نیست و در این خصوص نیاز است بودجه‌های قرآنی در استان افزایش پیدا کند تا بتوان اساتید کشوری را به استان دعوت کرد و سطح کیفی آموزه‌های قرآنی استان را افزایش داد.

وی با تأکید براینکه دو مرتبه در ماه به مشهد برای حضور در کلاس‌های تخصصی با هزینه شخصی  سفر می‌کنم، اظهار کرد: برای شرکت در مسابقات‌ کشوری نیاز است که برای آمادگی حضور از ظرفیت‌های اساتید مطرح کشوری استفاده شود و این مسئله کار را سخت‌تر می‌کند به طوری که ضرورت دارد به حوزه آموزش‌های کیفی در استان بیشتر توجه شود.

شکفته با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای رسیدن به بالاترین سطح در حوزه قرائت به کار می‌گیرم، اظهار کرد: تلاوت قرآن در بیت مقام معظم رهبری و اعزام به سفر حج از سوی شورای عالی قرآن، دو آرزوی بنده است.

وی با اشاره به مقام‌های کسب شده در مسابقات کشوری، گفت: کسب مقام‌های اول در مسابقات رهپویان ولایت، استعدادهای درخشان و شرکت در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) و دیگر مقام‌ها از جمله موفقیت‌هایم است.

این قاری قرآن در پایان یکی از بهترین خاطرات خود را اینگونه بیان کرد: پس از برگزاری مسابقات قرآن در اصفهان، هدیه آن در آن کمک هزینه سفر به کربلا بود و زمانی که به این سفر رفتم، مراسمی در کربلا برگزار شد و بنده قاری آن مراسم بودم که قرائتم مورد لطف نماینده ولی‌فقیه در کربلا قرار گرفت و قسمتی از سنگ مزار امام حسین(ع) به عنوان نگین انگشتر به بنده هدیه داده شد که این خاطره معنوی در طول مدت فعالیت‌هایم از ارزش بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام
captcha