حضور آمریکا در منطقه موجب بی‌ثباتی می‌شود
کد خبر: 3947857
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

حضور آمریکا در منطقه موجب بی‌ثباتی می‌شود

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه موجب بی‌ثباتی می‌شود گفت: حضور آمریکا در منطقه به معنای وجود جنگ در این منطقه خواهد بود و در حال حاضر اگر آمریکا می‌خواهد به برجام بازگردد باید تمام تحریم‌ها را به طور کامل از میان بردارد.

حضور آمریکا در منطقه موجب بی ثباتی می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ۲۶ دی که در مصلی بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه خروج آمریکا از خاورمیانه سیلی بزرگی برای آنان خواهد بود، افزود: حضور آمریکا در منطقه به معنای وجود جنگ در این منطقه خواهد بود و در حال حاضر اگر آمریکا می‌خواهد به برجام بازگردد باید تمام تحریم‌ها را به طور کامل از میان بردارد تا نظام جمهوری اسلامی نیز به تعهدات خود وفادار بماند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند فقط با حرف به برجام بازگردد، تصریح کرد: برجام نوشته شد تا تحریم‌ها برداشته شود اما از سال ۹۵ تاکنون هیچ گونه تحریمی برداشته نشده و زمانی می‌توان به حضور آمریکا در برجام اعتماد کرد که تمام تحریم‌ها را از میان بردارند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال ایجاد امید واهی است، تأکید کرد: آمریکا می‌خواهد که مسئولان نظام را از فعالیت باز دارد و تمام نگاه‌ها را به خارج از مرزها محدود کند که هیچ‌‌گونه نتیجه مثبتی نیز  برای مردم نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال ایجاد برجام دو و سه است، افزود: آمریکا می‌خواهد برجام هسته‌ای را گروگانی داشته باشد تا برجام دو و سه را ایجاد کند که به دنبال ایجاد برجام دو و سه تمام فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران از بین می‌رود و همین موضوع موجب محدودیت توان دفاعی ما خواهد شد که مقام معظم رهبری با درایتی که دارند تمام اهداف شوم دشمنان را به خوبی آگاه شدند و هرگز به دشمنان جمهوری اسلامی اجازه حضور در منطقه و دخالت در امورات کشور را نخواهیم داد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی  در خصوص خرید واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی، تصریح کرد: به طور قطع  واکسن‌های ایرانی که با تکیه بر علم نخبگان کشور تولید شده است بسیار قابل اعتماد خواهد بود و مسئولان کشور نیز باید به خوبی حمایت‌های لازم را انجام دهند تا نتایج مطلوب حاصل شود.

وی با تأکید بر اینکه نظام استکباری قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: واکسن‌های تولید شده در کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه برای خودشان نیز نتیجه مطلوبی نداشته است پس از همین جهت نمی‌توان به آنچه نظام استکباری تولید کرده است اعتماد کرد.

انتهای پیام
captcha